رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی
به گزارش تابناک تبریز، محمدعلی حسین پورفیضی ظهر رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در کنفرانس خبری با خبرنگاران با بیان اینکه در سال ۹۲ پارک علم و فناوری استان در بین ۳۲ پارک فعال کشور رتبه اول را کسب کرده است، افزود: ۷۹ موسسه در حال حاضر در پارک علم و فناوری استان مستقر بوده و ۱۰ موسسه نیز در حال عقد قرار داد هستند.
کد خبر: ۸۳۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰ 26 August 2015

وی گفت: از سال ۸۲ که این پارک در استان تاسیس شده تاکنون بیش از ۲۷۸ شرکت فناور توسط پارک علم و فناوری استان حمایت شده است.

وی تعداد اختراعات ثبت شده این پارک را ۱۵۴ مورد عنوان کرد و گفت: زمینه های تخصصی فعالیت پارک شامل فناوری اطلاعات و ارتباطات، برق و الکترونیک، مکانیک و مکاترونیک، شیمی و صنایع پلیمری، مواد، عمران، خدمات فنی و مهندسی، فناوری های نرم و بیوتکنولوژی و کشاورزی است.

پورفیضی با اشاره به اینکه ۳۰ میلیارد ریال میزان حمایت های پارک از شرکت ها و موسسات بوده است، ادامه داد: مجموع گردش مالی کل موسسات از بدو تاسیس تاکنو بالای ۶۶۰ میلیارد ریال بوده است.

وی با تاکید بر اینکه ۶۴ مورد تفاهم نامه همکاری با سایر سازمان ها و دستگاه های اجرایی منعقد شده است، ادامه داد: ارزش ریالی قراردادهای منعقد شده ۳۷ میلیارد ریال بوده و میزان اشتغال زایی نیز ۳ هزار و ۱۶۵ نفر است.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه پارک های علم و فناوری حامی طرح های موسسات و شرکت ها هستند، ابراز داشت: ما در ابتدا در پارک علم و فناوری به دنبال تولید محدود بودیم که هم اکنون به سمت تولید انبوه و صادرات خدمات و کالاها به کشورهای دیگر هستیم.

پورفیضی با بیان اینکه مهندسی معکوس در پارک علم و فناوری جایی ندارد، ابراز داشت: معاونت علم و فناوری نهاد ریاست جمهوری نیز به پارک های استان های مختلف و به خصوص آذربایجان شرقی نگاه ویژه ای دارد و در اینجا سعی بر این است که طرح و ایده های اولیه به کالا و خدمات تبدیل شود.

وی با تاکید بر اینکه پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی جزو چهار کارگزار موفق و برتر در کشور است، ادامه داد: از بدو تاسیس تاکنون ۶۵ شرکت دانش بنیان توسط پارک علم و فناوری استان تایید نهایی شده است و ۱۰ شرکت نیز در دست بررسی است.

معاون پشتيبانی پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی نیز در ادامه این نشست خبری با تاکید بر ضرورت ارتباط علم با صنعت و تجاری سازی ایده ها و طرح ها گفت: پارک‌های علم و فناوری رابط صنعت با دانشگاه‌ها هستند.

محمد رضوانی با بیان اینکه ارتباط صنعت با دانشگاه و برعکس از سال ۱۳۶۱ مورد توجه قرار گرفته است، افزود: دفاتر ارتباط با صنعت در دانشگاه ها و همچنین دفاتر ارتباط با دانشگاه ها در صنایع نیز نتوانستند به خوبی این وظیفه مهم ایجاد ارتباط علم با صنعت را انجام دهند که برای همین پارک علم و فناوری که وظیفه اصلی آن ایجاد ارتباط دانشگاه با صنایع است، ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه حلقه های مفقوده ارتباط علم با صنعت توسط پارک علم و فناوری تکمیل می شود، ابراز داشت: در این پارک ها ایده به پدیده و محصول تبدیل می شود و باعث رشد و ارتقای صنایع و توسعه اقتصادی کشور می شود.

رضوانی پارک های علم و فناوری را رابط بین صنعت، دانشگاه و دولت دانست و گفت: این پارک ها حلقه تکمیلی این ارتباط هستند.

معاون پشتيبانی پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی میزان تخصیص اعتبارات در سال های ۹۲ و ۹۳ را بالای ۹۵ درصد اعلام کرد و افزود: این موضوع بیانگر نگاه ویژه دولت به شرکت های دانش بنیان و حوزه علم و فناوری است.

رضوانی بودجه عمرانی، خدماتی و حمایتی پارک علم و فناوری استان را در سال جاری ۴۵ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: مرکز رشد استان نیز زیر نظر پارک علم و فناوری در سال ۹۳ رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار