رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک:
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با توجه به مساعدت وزیر ورزش و جوانان و ابلاغ به کلیه استان ها جهت در اختیار قراردادن ورزشگاه‌ها برای بحث نقاهتگاه، در سطح وزارتخانه ها نیز بین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت ورزش و جوانان تفاهمنامه ای امضاء و ابلاغ شده بود.
کد خبر: ۸۲۹۹۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ 10 March 2020

به گزارش تابناک مرکزی نقل از وب دا دکتر سید محمد جمالیان افزود: در اراک با توجه به نزدیکی ورزشگاه پنجم مرداد با بیمارستان آیت الله خوانساری که مرکز بستری بیماران کرونا بود و همچنین بیمارستان حضرت ولی عصر(عج)، نقل و انتقال‌های ابتدایی برای ما بسیار راحت بود و مردم هم می‌توانستند به راحتی استفاده کنند.

وی اظهار داشت: قرار دادن ورزشگاه‌ها به عنوان نقاهتگاه هیچگونه بار آلودگی را برای اطرافیان آن منطقه و بعد‌ها برای استفاده ورزشکاران، نخواهد داشت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: نگرانی موجود در سطح ورزشکاران وجاهت علمی ندارد، هیچگونه جای نگرانی نیست، اگر بود هیچ وقت در سطح وزارتخانه‌ها چنین تفاهمنامه‌ای منعقد نمی شد و توسط وزیر ورزش و جوانان مطمئنا ابلاغ نمی‌شود.

دکتر جمالیان در پایان گفت: باید از نظر جنسیت آقایان و بانوان بتوانیم تفکیک مکان داشته باشیم و همچنین نزدیک هم باشند که بتوانیم راحت‌تر مدیریت کنیم، چنین شرایطی در ورزشگاه پنجم مرداد فراهم بود و همچنین نزدیکی این ورزشگاه به بیمارستان آیت الله خوانساری و بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) جزو نقاط مثبت برای انتخاب این مکان بود.

رییس سابق مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان مرکزی نیز با بیان اینکه در شرایط بحرانی نظیر جنگ، سیل، زلزله یا شیوع یک بیماری که امکان افزایش تعداد بیماران و مراجعه کنندگان به مراکز درمانی برای دریافت خدمات پزشکی و درمانی وجود دارد، گفت: با توجه به محدودیت ظرفیت پذیرش مراکز درمانی و پر هزینه و زمانبر بودن ساخت بیمارستان یا ایجاد تخت بیمارستانی، جهت خدمت رسانی به بیماران از مکان های اضطراری استفاده می شود.

دکتر فرزین خشنودی افزود: کاربری سالن های ورزشی در مواقع بحرانی با توجه به پروتکل های اعلام شده از سوی وزارت کشور و مدیریت بحران تغییر پذیر است و در جهت کنترل بحران ایجاد شده مورد استفاده قرار می گیرند.

وی اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور و به تبع آن استان مرکزی، امکان افزایش تعداد بیماران خارج از ظرفیت مراکز درمانی وجود دارد، بر همین اساس مراکز ورزشی که از نظر دسترسی بیمار، دریافت خدمات درمانی و تجهیز سریع تر، تعدد سالن ورزشی و فضای با کیفیت در موقعیت مناسب تر شهری قرار دارند بعنوان مراکز خدمات رسان درمانی انتخاب می شوند که بر اساس مبناهای عنوان شده برای مقابله با بیماری کرونا در اراک مجموعه ورزشی شهدای پنجم مرداد بعنوان مرکز خدمات رسان درمانی انتخاب شد.

متخصص طب اورژانس بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) در پاسخ به این سوال که چرا از سالن های ورزشی دانشگاه علوم پزشکی استفاده نشده است، گفت: سالن های ورزشی دیگر نظیر سالن دانشگاه علوم پزشکی در نقاط دورتری از مراکز درمانی قرار دارند، بعضاً هم دارای تنها یک سالن هستند که برای ارائه خدمات درمانی مجزا به آقایان و بانوان مناسب نمی باشد، همچنین از فضای کوچکی برخوردارند که امکان ارائه خدمات درمانی را نداشتند؛ باید در نظر داشت مکان های کوچک اگر بعنوان مراکز درمانی در مواقع بحرانی انتخاب شوند خود می توانند به عاملی برای گسترش بیماری تبدیل شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار