استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از تولیدکنندگان مواد بهداشتی و ضدعفونی‌کننده که در شرایط سخت فعلی، برای تأمین نیازمندی‌های مردم تلاش می‌کنند، گفت: برخی از واحدهای تولیدی استان، با تغییر در خط تولید، خود اقدام به تولید مواد ضدعفونی‌کننده کرده‌اند که نشان از تعهد آنها نسبت به سلامت مردم است.
کد خبر: ۸۲۹۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱ 09 March 2020

به گزارش تابناک تبریز، محمدرضا پورمحمدی در جلسه کمیته اقتصادی ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا، درخصوص کمبود الکل برای تولید مواد ضدعفونی‌کننده، افزود: دستگاه‌های مسئول باید اقدامات لازم و جدی را برای تأمین مواد اولیه مورد نیاز این واحدها انجام دهند و زمینه را برای افزایش تولید اقلام بهداشتی فراهم کنند.


وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر باید ضمن تأمین اقلام ضروری و مورد نیاز مردم، فرهنگ‌سازی و مدیریت تقاضا و همچنین نظارت جدی بر شبکه توزیع نیز در دستور کار قرار گیرد تا بتوانیم این شرایط را مدیریت کنیم.

پورمحمدی با اشاره به ابعاد روانی پدیده کرونا، افزود: تأمین نیازمندی‌های مردم در این شرایط می‌تواند بخشی از بار روانی جامعه را کاهش دهد و مردم باید اطمینان خاطر پیدا کنند که اقلام مورد نیاز آنها در دسترس است.

خلیل‌اللهی، رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی هم در این جلسه نظارت بر شبکه توزیع اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی‌کننده و سیاست‌گذاری واحد و هماهنگ در سطح استان در زمینه اقدامات مقابله‌ای و پیشگیرانه را مورد تأکید قرار داد.

جهانگیری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی نیز کمیته اقتصادی را مرجع رصد و نظارت بر نحوه تولید و توزیع اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی‌کننده خواند و از دانشگاه علوم پزشکی تبریز خواست تا در زمینه تولید و قیمت‌گذاری این اقلام، هماهنگی‌های لازم را با کمیته اقتصادی انجام دهد.

در این جلسه که برخی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان نیز حضور داشتند، تعدادی از تولیدکنندگان اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی‌کننده گزارشی از روند فعالیت‌های تولیدی و چالش‌ها و مشکلات پیش‌روی خود ارائه کردند و به بیان راهکارهای پیشنهادی خود برای حل مشکلات این بخش پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :