کد خبر: ۸۲۸۴۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰ 04 March 2020
مسئول عملیات جهادی بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تا به امروز ۱۳ اسفند حدود ۴۰ نفر از دانشجوها و فارغ التحصیلان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نام نویسی کرده اند که یک تیم ۱۰ نفره در شهرستان گچساران، یک تیم ۱۰ نفره در شهرستان کهگیلویه و تیم ۲۰ نفره دیگر در شهرستان بویراحمد تا به امروز آماده شده است.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، “وحید حیدری” در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، افزود: این عملیات جهادی به مرکزیت قرارگاه مبارزه با کرونا بسیج دانشجویی استان، در سه زمینه مختلف تولید محتوا، مطالبه گری و زمینه آموزشی شروع به کار کرده است.
وی تصریح کرد: کلیت کار توسط بسیج دانشجویی تمام دانشگاه های استان کهگیلویه و بویراحمد صورت می گیرد که در این قرارگاه یک تقسیم کار بین این دانشگاه ها صورت گرفته به این شکل که دانشگاه هایی که با بحث پزشکی مرتبط نیستند در تولید محتوا، ایجاد آرامش و آرام کردن جو روانی جامعه، بخش مطالبه گری از مسئولین برای مهیا شدن زیرساخت و در اختیار مردم قرار دادن مواد ضدعفونی و مواد بهداشتی را برعهده دارند.
 مسئول عملیات جهادی بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: بحث آموزش و پیشگیری که بر عهده دانشجوهای علوم پزشکی است و هم اکنون در مرحله ثبت نام و نام نویسی دانشجوهای داوطلب هستیم، که با همکاری وزارت بهداشت، مجموعه بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی و بسیج جامعه پزشکی انجام می شود و بعد از ثبت نام در قالب تیم‌هایی در مناطق مختلف سطح شهر و مناطق روستایی تقسیم می شوند و بحث آموزش، نوع تغذیه، بحث بهداشتی، پیشگیری و مبارزه با این بیماری کرونا ویروس را انجام می دهند.
حیدری تاکید کرد: در دانشگاه علوم پزشکی اولویت با دانشجوهای بهداشت، پرستاری و پزشکی است و مرحله بعد دانشجوهایی که ترم های بیشتری را گذرانده باشند و در مرحله کارآموزی باشند یا کارآموزی را تمام کرده باشند و تجربه کاری در فضای درمانی داشته باشند و سعی بر ایجاد فضای بومی سازی شده که دانشجوها را براساس محل سکونت خود تقسیم بندی کنیم و در تیم شهرستان خود شروع به فعالیت کنند چون این بحث مهاجرت دانشجو از شهرستان به شهرستان دیگر خود احتمال انتقال بیماری را افزایش می دهد.
وی خاطرنشان کرد: تولید محتوا و بحث مطالبه گری و فضای مجازی تقریبا یک هفته است که شروع شده اما طرح آموزش حضوری و خانه به خانه در مرحله ثبت نام است و از تاریخ ۱۱ اسفند شروع شده و این ثبت نام همچنان ادامه دارد و متوقف نمی شود.
مسئول عملیات جهادی بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ما سازماندهی و تشکیل تیم های دانشجویی را انجام می دهیم اما شروع کار دانشجوها و ورودشان مستلزم نیاز جامعه علوم پزشکی استان است که در این زمینه بسیج دانشجویی استان و مجموعه بهداشت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان به نتیجه می رسند که شروع کار دانشجوها از چه زمانی خواهد بود.
حیدری بیان کرد: تا به امروز ۱۳ اسفند حدود ۴۰ نفر از دانشجوها و فارغ التحصیلان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نام نویسی کرده اند که یک تیم ۱۰ نفره در شهرستان گچساران، تیم ۱۰ نفره در شهرستان کهگیلویه و تیم ۲۰ نفره دیگر در شهرستان بویراحمد تا به امروز آماده شده و این تعداد همچنان در حال افزایش است.
وی اظهار کرد: خوشحالیم از استقبال دانشجوها برای این عملیات جهادی و نشان دهنده این است که یک روحیه جهادی در وجود نسل جوان کشور وجود دارد و همچنان پای کار هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار