کد خبر: ۸۲۷۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱ 25 August 2015
 عملا دور تا دور ايران را ناامنى و خطى از آتش و تروريسم و آوارگى جنگ فرا گرفته، افغانستان و پاكستان و عراق و آوارگان سورى در تركيه و داعش در ٥٠ کيلومترى مرزما و غيره، در واقع سئوال من اين است که آيا ايران كه امن‌ترين كشور منطقه است ناگهان درگير ناخواسته اى با اين آتشباران اطرافش خواهد شد؟

در پاسخ به این سئوال باید گفت قطعا بايد خطر را شناسایی كرد و تشخيص داد و برایش راه‌حل داشت، ببينيد همسايه هاى ايران يك طور گرفتارند ايران هم گرفتار مسئله هسته اى خود شده،امروز مشكل هسته اى حل شود گير مي‌دهند به انتخابات و آزادى هاى سياسى و مطبوعات و حقوق بشر و چنين و چنان،اين‌ها بعد از پرونده هسته اى به سراغ اين مسائل خواهند رفت. ما هم عملا درگيريم اما به نوع ديگرى و اين در گيرى به اين زودى‌ها خاتمه نمی‌یابد. تمام كشورهاى اطراف ما از خدایشان است كه ما هم درگير و گرفتار شویم و جايگاهمان را در منطقه از دست بدهیم. اینها كينه‌ها و نفرت هاى زيادى در پشتش خوابيده که کشور ما را در اوج نمي‌توانند ببينند.

اما آیا ايران با داعش رسماً وارد يك جنگ تمام عيار مستقيم خواهد شد؟

باید گفت زمانى هست كه جنگى تحميل مى شود، شكى دراين مطلب هم نيست كه داعش دارد خود را تحميل مى‌كند. يعنى داعش نمى ترسد از اينكه با كشور بزرگى مثل ايران وارد جنگ بشود و محو شود! اما آنها مطمئن هستند كه اگر با ايران وارد جنگ بشوند جمعيت وسيعى از اعراب مناطق مختلف (تمام مناطق عرب‌نشين) به كمك داعش خواهند رفت و حتى به عقيده من اگر چنين اتفاقى روى دهد تعداد اعرابى كه از همين سوريه و لبنان و عراق،عربستان و شمال آفريقا و غيره به داعش مى پيوندند بسيار بسيار عظيم خواهد بود.

بنابراين بهتر است اگر ایران جنگى با داعش انحام مي‌دهد از خطوط جبهه‌هاى جنگى سوريه و عراق باشد نه مرز مستقيم خودمان.

پی‌نوشت:

داعش نام اختصاري دولت اسلامي عراق و شام است. گروهکي تروريستي‌ای که آرزوهاي بزرگي را در سر مي‌پرورانند. مهمترين وجه مميزه اين گروهک تروريستي با ساير گروه‌هاي تروريستي بنيادگرا خشونت بي حد و حصر و قساوت قلب آنهاست که شيعه و سني نمي‌شناسد و همان‌طور که در اخبار ديديم به فجيع ترين شکل ممکن امام جماعت اهل سنت موصل را کشته و تکه تکه کردند. اين گروه پيش از اين در سوريه و در مقابل بشار اسد مي‌جنگيدند و پس از ناکامي در آن جنگ راه خود را به سمت عراق کج کردند و اکنون اين کشور را نا امن کرده‌اند. 
منبع: روزنامه روزان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار