کد خبر: ۸۲۴۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۷ 24 August 2015

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری صنعت، معدن وتجارت البرز گفت: میزان سرمایه گذاری خارجی در البرز نسبت به بیست سال گذشته بیست برابر شده است.

رامین ربیعی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، اظهار کرد: در هفته دولت از تریبون‌های رسانه‌ای باید استفاده کرد تا مردم بدانند در کنار مشکلات ،خدمات زیادی در بخش‌های مختلف خصوصا صنعت و معدن ارائه شده است .

وی به برنامه‌های این سازمان در هفته دولت اشاره کرد و گفت: افتتاح پروژه‌های استانی، دیدارهای مردمی، نشست با فعالین اقتصادی، دیدار با خانواده شهدا و برگزاری انجمن های تخصصی از جمله مهم‌ترین این برنامه‌هاست.

این مقام مسئول در ادامه از تعداد سرمایه گذاران خارجی که طی دو سال اخیر جذب البرز شده‌اند، سخن به میان آورد و گفت: طی دو سال اخیر توانستیم چهار سرمایه گذار خارجی را با سرمایه 981 میلیارد تومانی جذب استان کنیم.

ربیعی بر جذب بیش از پیش سرمایه گذاران خارجی تاکید کرد و یادآورشد: باید با ایجاد زیر‌ساخت‌ها شرایط را برای حضور دوباره شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران خارجی فراهم کنیم.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری صنعت، معدن وتجارت البرز تصریح کرد: جذب سرمایه‌های خارجی نیاز به فراهم کردن شرایط و محیط اقتصادی داخلی دارد اما قوانین دست و پا گیر زیادی برای سرمایه گذاران وضع شده که در دنیای امروز که روابط اقتصادی به راحتی انجام می‌گیرد این قوانین فقط مانع محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه حمایت از سرمایه گذار خارجی و رفع موانع موجود را از جمله راهکارهایی است که انگیزه سرمایه گذار خارجی را برای سرمایه گذاری در استان افزایش می‌دهد، گفت: با باز شدن فضای تعاملات بین‌المللی در نتیجه گفت‌و‌گو‌های هسته‌ای، بسیاری کشورها و شرکت‌ها برای سرمایه گذاری در بخش‌های اقتصادی ابراز تمایل کرده‌اند لذا باید از این فرصت استفاده کنیم و سرمایه گذاران خارجی را به البرز جذب کنیم.

این مقام مسئول در پایان گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز برای جذب سرمایه گذاران خارجی برنامه متعددی را در دستور کار قرار داده به طوری که امروز میزان جذب سرمایه گذاری خارجی در البرز به بیست برابر نسبت به بیست سال گذشته رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار