تابناک: کارشناس امور حقوقی اداره کل استاندارد اصفهان گفت: بیشتر شرکت های فروشنده آسانسور در پروژه های مسکن مهر استان از استان های دیگر هستند و مشکلات زیادی را بوجود آورده اند.
کد خبر: ۸۲۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۰ 26 February 2015
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی استاندارد اصفهان، حامد دایی جواد با اشاره به اینکه این شرکت ها مجوز فعالیت خود را از استان های دیگر دریافت کرده اند، افزود: این شرکت ها در پروژه های مسکن مهر اصفهان اقدام به فروش آسانسور کرده اند.

وی ادامه داد: این شرکت ها تاکنون مشکلات زیادی را به دلیل عدم تعهدات خود مبنی بر تکمیل و استاندارد سازی آسانسورها بوجود آورده اند.

وی تصریح کرد: عملی نشدن تعهدات این شرکت ها موجب تاخیر در روند تکمیل و تحویل آسانسور در مسکن های مهر استان شده بود که پس از مذاکره با مسئولان پروژه های مسکن مهر در اصفهن مقرر شد یک نماینده از شرکت های نصاب آسانسور در این پروژه ها حضور داشته باشد.

وی از مسکن مهر فولادشهر ، شاهین شهر و خمینی شهر به عنوان پروژه هایی نامبرد که بیشترین مشکل را در زمینه نصب آسانسور داشته اند.

این کارشناس با اشاره به اینکه امسال دو هزار و 600 مجوز برای تایید ایمنی آسانسورها از سوی اداره استاندارد صادرشده است گفت: آسانسورهایی که نصب می شوند باید مهر تایید ایمنی و کیفیت را از اداره استاندارد دریافت کنند.

دایی جواد تعداد شرکت های دارای پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور در استان اصفهان را 78 شرکت اعلام کرد و افزود: شرکت های آسانسور باید از طریق سامانه اینترنتی اقدام به درخواست بازرسی آسانسور کنند.

وی با اشاره به اینکه 25 شرکت دارای مجوز که بیشتر از استانهای دیگر هستند در اصفهان اقدام به نصب آسانسور می کنند گفت: شرکت های نصاب مکلف به تکمیل آسانسور ها و تحویل آن به ساکنین هستند.

کارشناس امورحقوقی اداره کل استاندارد استان اصفهان افزود: نظارت بر فروشنده های آسانسور بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت است و شرکت هایی که پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور دارند باید از اداره استاندارد برای تایید آن اقدام کنند.

وی گفت: اداره استاندارد پس از تکمیل آسانسور اقدام به بازرسی و تطبیق آسانسور نصب شده مطابق با استاندارد های ملی کرده و تایید، ایمنی و کیفیت آن را صادر می کند.

تعداد کل پروژه های مسکن مهر در استان اصفهان 216 هزار واحد است که از این تعداد 173 هزار مسکن مهر شهری و 42 هزار مسکن روستایی می باشد.

به گفته مسئولان استان اصفهان حدود 53 هزار مسکن مهر شهری و روستایی در سطح استان باقی مانده است که در سال های آتی مورد بهره برداری قرار می گیرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار