علی طالبی در همایش استانی ویژه بازرسان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که در تالار شهیدان نژاد فلاح شهر کرج برگزار شد، اظهار کرد: دوم اسفندماه به یقین ملت انقلابی ایران بار دیگر در پای صندوق های رای حضور یافته و انتخابات باشکوهی را برگزار می‌کنند.
کد خبر: ۸۲۲۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹ 15 February 2020

به گزارش «تابناک البرز»؛ رئیس مرکز مدیریت عملکرد و امور بازرسی وزارت کشور با اشاره به اینکه سال ۹۸ شاید پرکارترین و پرمخاطره‌ترین سال دولت کنونی است، از تحریکات کنونی دشمن در فضای مجازی برای اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران را ناکارآمد نشان دهد سخن گفت و افزود: فضای مجازی و صداهای اجنبی نمی توانند ما را از مسیر ولایت و امامت خارج کنند.

صداوسیما حق ندارد به نفع یا علیه کاندیداها کار کند

طالبی با بیان اینکه تا به امروز درصد زیادی از استان ها کار شناسایی و معرفی بازرسان ویژه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را انجام داده اند، گفت: در سنوات گذشته بسیاری از بازرسان در انجام وظایف خود سهل انگاری داشته اند، به همین دلیل این افراد امسال از لیست بازرسان حذف می شوند.

وی با اشاره به اهمیت شفافیت، بی طرفی و توجه به قانومندی برای بازرسان انتخابات ادامه داد: امین بودن، بی طرفی، صحت عمل و شفافیت، شجاع و دقیق بودن از ویژگی ها و شاخصه های مهم بازرسان انتخابات است.

وی ادامه داد:  انتخابات یک امانت و حق الناس است و بازرسان باید  به آن پایبند باشند چون  مردم رای و سرنوشت خود را در اختیار آنها قرار می دهند.

این مسئول اضافه کرد:  خیانت در امانت در قانون جزای کشور دارای مجازات و کیفر خاص خود است بنابراین بازرسان باید تلاش کنند که رای مردم در صحت کامل به مقصد برسد تا فرد اصلح و شایسته به عنوان نماینده برای مردم انتخاب شود.

رئیس مرکز مدیریت عملکرد و امور بازرسی وزارت کشور با اشاره به اهمیت شفافیت در کار برای بازرسان انتخابات پیش رو گفت: در این زمینه هر کسی در شهر شیطنتی دارد باید جلوی آن ایستادگی کنید تا شفافیت حوزه های انتخاباتی زیرسوال نرود، ما در این زمینه رفتار کدخدامنشی را قبول نداریم.

وی با بیان اینکه وزارت کشور مامور کنترل صحت و حسن انتخابات است و ما باید در این زمینه نظارت کنیم، گفت: نظارت در اجرای قانون انتخابات را داریم، در این راستا بازرسان باید شجاعانه عمل کنند؛چون اگر به وظایف خود در صیانت از آرای مردم به خوبی عمل کنیم آنها به ما اعتماد خواهند داشت.

طالبی با بیان اینکه طبق قانون به جز وزارت کشور و شورای نگهبان هیچ دستگاهی حق اعزام مامور یا ناظر به شعب را ندارد، عنوان کرد: در جامعه بر مواردی از جمله تبلیغات زودهنگام نظارت خواهیم کرد، در این مورد گزارش‌هایی از استان ها داشته ایم در این راستا در استان البرز نیز گزارش‌های به موقع و مکتوبی برای ما ارسال شد که این گزارش‌ها را در اختیار وزیرکشور نیز قرار داده ایم.

وی با اشاره به اینکه در روزهای آینده شاهد تبلیغات تمامی کاندیداهای تایید صلاحیت شده برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی خواهیم بود، گفت: در این مرحله جایگاه‌هایی هستند که حتما باید مراقبت شوند، دستگاه‌های دولتی حق ندارند که از جایگاه خود به نفع با علیه کاندیدایی استفاه کنند، صدا و سیما و منبرهای نماز جمعه و تمامی افرادی که به عنوان نماینده دولت کار می‌کنند حق ندارند به نفع یا علیه نامزدی در نهاد یا سازمان خود کار کنند، باید مراقبت کرد که از امکانات دستگاه‌های دولتی در این راستا استفاده نشود.

طالبی با تاکید بر اینکه طبق ماده ۶۵ قانون، داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و طرفداران آنها فقط می توانند شایستگی های خود را معرفی کنند ، عنوان کرد: آنها حق ندارند علیه نامزدی دیگر صحبت کرده یا توهینی نسبت به آنها داشته باشند، اگر کسی حیثیت نامزدی دیگر را زیر سوال ببرد با وی برخورد قانونی می شود، گاهی کاندیداها در مواردی مانند حوزه تقسیمات کشوری قول هایی به مردم می دهند؛ در حالی که در حیطه تصمیم گیری آنها نیست و برای این موارد کمیته کشوری تصمیم گیری می‌کند، فعالیت احزاب و یا گروه های وابسته به کاندیداها نیز باید به دقت رصد شود.

رئیس مرکز مدیریت عملکرد و امور بازرسی وزارت کشور با اشاره به اهمیت توجه به تشکیل گروه های ساختگی و ائتلافی در زمان انتخابات افزود: درزمان انتخابات مواردی مانند آرای مجهول و یا رای خریدن و یا معرفی نماینده از طرف افراد خاص برای نظارت بر شعب اخذ رای مطرح می شود که این موارد نیز باید به دقت رصد شده و گزارش داده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار