نماینده مردم همدان وفامنین درمجلس شورای اسلامی ازمالیات ۵۲ درصدی برای استان همدان انتقاد کرد وخاطر نشان ساخت: چرا باید برای تهران مالیات ۱۹درصدی و برای همدانی که صنعتی و گردشگری نیست مالیات ۵۲ درصدی بسته شود واین افزایش مالیاتی اجحاف درحق مردم همدان است .
کد خبر: ۸۲۱۳۴
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴ 24 August 2015

نماینده مردم همدان وفامنین درمجلس شورای اسلامی ازمالیات ۵۲ درصدی برای استان همدان انتقاد کرد وخاطر نشان ساخت: چرا باید برای تهران مالیات ۱۹درصدی و برای همدانی که صنعتی و گردشگری نیست مالیات ۵۲ درصدی بسته شود واین افزایش مالیاتی اجحاف درحق مردم همدان است .

به گزارش تابناک همدان ؛ خجسته درمراسم اختتامیه نمایشگاه صنعت کیف و کفش و چرم استان همدان با بیان اینکه همدان استانی صنعتی نبوده و از این رو نمیتوان انتظار پرداخت مالیات همچون شهرهای صنعتی را ازهمدان داشت، گفت : مسئولان سازمان امورمالیاتی باید به دغدغه‌های کسبه، اصناف، فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان توجه کنند و به این صورت نباشد که تنها در گرفتن مالیات به موضوع افزایش درآمدهای مالیاتی تاکید شود.

وی تاکید کرد: باید ضریب افزایش مالیات درسال‌های 94 و 95 به حداقل برسد و براساس واقعیت‌ها و ظرفیتهای اقتصادی هر استان مالیات گرفته شود، در همدان محرومیت‌های زیادی وجود دارد که مانع از کسب درآمد برای کسبه و فعالان اقتصادی شده و نتیجه آن این است که آنان نمی‌توانند از عهده پرداخت درآیند.

وی با اشاره به اینکه همدان استان کشاورزی بوده و کشاورزی نیز از پرداخت مالیات معاف است، تصریح کرد: مردم و اقشار مختلف نسبت به افزایش مالیات اعتراض دارند چراکه بخشهای مختلف تولید و اصناف در سالهای گذشته با مشکلاتی مواجه بودند که پرداخت مالیاتهای سنگین در این زمان برای انها فراهم نیست.

خجسته با بیان اینکه بیان استدلالهای قوی رئیس سازمان امور مالیاتی را مجاب کرد که درآمد مالیاتی فعلی برای استان همدان سنگین است، عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون 23 درصد از درآمد مالیاتی استان همدان محقق شده که این میزان نیز به سبب فشار بر مردم، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی بوده است

وی با انتقاد از امور مالیاتی همدان مبنی بر فشار بر تعطیلی واحدهای تولیدی به سبب معوقات مالیاتی گفت: فشار بر تولیدکنندگان و اصناف اثرات منفی بر تولید و اشتغال داشته و سبب از بین رفتن تلاش مدیران و بخش خصوصی میشود.

امیر خجسته با بیان اینکه در سازمان مالیاتی باید ادب و احترام به مردم و تولید کننده در راس باشد، ادامه داد: فرار مالیاتی را قبول نداریم و حق مردم و دولت باید هر دو رعایت شود و درست است که وضع مالی دولت خوب نیست اما درست نیست که پول را به زور از جیب مردم بیرون بیاوریم.

وی با بیان اینکه مالیات حق دولت است و باید پرداخت شود، اظهار داشت: دولت باید طوری مالیات را طراحی کند که فرار از مالیات نداشته باشیم وباید به این مساله بیشتر توجه شود که ظرفیت و توان فعالان اقتصادی همدان محدود است و باید میزان مالیات در این استان تعدیل و به اعتراضات مودیان استان رسیدگی شود

وی همچنین از برخورد مدیرکل دارایی استان همدان انتقاد کرد و افزود: این نوع رفتار را نمی پذیریم و در راس باید ادب و احترام باشد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید تولید تقویت و موانع کسب و کار برداشته شود، عنوان کرد: اگر پول های بلوکه شده به کشور برگردد باید در زیر ساخت های مربوط به تولید در کشور و استانهاهزینه شود.

خجسته با بیان اینکه نباید برای پول های بلوکه شده جا باز و در هر جا که خواستند هرینه کنند، ادامه داد: فرزندان ایران سرمایه های ملی هستند که اگر غفلت کنیم این سرمایه ها از بین می روند و این پول ها باید صرف اشتغال وتولید شود .

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: صنعت چرم در همدان و تبریز از قدمت بالایی برخوردار بوده اما مظلوم واقع شده است. باید خوشه چرم در استان همدان ایجاد شود.

امیر خجسته با بیان اینکه هزار واحد تولیدی چرم در استان همدان فعال است که در برخی واحد ها بین ۴۰ تا ۵۰ نفر اشتغال دارند،عنوان کرد: برگزاری این نمایشگاه به معنی توجه کردن مسئولان ملی و استانی به صنعت چرم است.

وی با بیان اینکه امیدواریم این نمایشگاه خروجی خود را نشان دهد و بسیاری از مشکلات این صنعت حل شود،تصریح کرد: در مجلس شورای اسلامی به موضوع تولید توجه ویژه ای می شود چراکه اولویت نخست اشتغال است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار