دانشجویان ایران اسلامی تا این مقطع از زمان، همواره پیشتاز حرکت های حق طلبانه بوده اندو از این پس نیز این انتظار از آنها به جای خود باقی است.
کد خبر: ۸۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۰ 25 February 2015

این جشنواره که با حضور 86 نشریه از 23 دانشگاه کشور و در مدت دو  روز در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در حال برگزاری بود، با حضور اعضای هیات رئیسه دانشگاه و استقبال کم نظیر دانشجویان، با معرفی نشریات برتر در حوزه های مختلف، به کار خود پایان داد.

معاون اداره کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در این آیین ، برگزاری جشواره مطبوعات دانشجویی را اقدامی ارزشمند ارزیابی کرده و با بیان اینکه دانشجویان، دیدبانان جامعه به شمار می آیند، تصریح کرد: دانشجویان ایران اسلامی تا این مقطع از زمان، همواره پیشتاز حرکت های حق طلبانه بوده اندو از این پس نیز این انتظار از آنها به جای خود باقی است.

محمد هادی عسگری، جلب مشارکت دانشجویان برای مشارکت در روند امور دانشگاهها را از سیاست های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دوره جدید اعلام کرد و افزود: دکتر ولی زاده و همکاران ایشان در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان به خوبی توانسته اند در این مسیر قدم بردارند، چنانکه رشد فعالیت های فرهنگی دانشجو محور در این دانشگاه کاملا ملموس است.

وی با تاکید بر توجه بیشتر نسبت به کرسی های آزاد اندیشی، این موضوع را که از منویات موکد مقام معظم رهبری است، بر مبنای همین تفکر دانشجو محور دانست.

عسگری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: نشریات دانشجویی در حال حاضر به بلوغ و بالندگی رسیده اند و این بدان معنی است که می توانند ما را در وصول به دانشگاههای پویا، بیش از پیش یاری کنند.

 

وی همچنین با تاکید بر لزوم استمرار شعار تدبیر و امید در دانشگاهها یادآور شد: وزارت علوم در همین راستا معتقد به تشکیل جشنواره های دانشجویی در زمینه های گوناگون است و آن را در راستای عدالت فرهنگی می داند، به همین دلیل همه ما ملزم به حمایت همه جانبه از چنین حرکت هایی هستیم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان نیز در آغاز این آیین با اشاره به ضرورت گردش آزاد اطلاعات در جوامع متمدن، این ویژگی را از نشانه های رشد جامعه توصیف کرد و افزود: نشریات و رسانه ها یکی از ارکان مهم جریان گردش آزاد اطلاعات به شمار می روند.

حجت الاسلام و المسلمین عمران عباسپور افزود: نشریات، تنها زمانی می توانند وظیفه خود را به درستی به جای آورند که از آزادی عمل لازم برخوردار باشند.

وی در عین حال یادآور شد: باید توجه داشت که آزادی بدون قاعده و مرز، نه تنها پسندیده نیست، بلکه جامعه را با مشکل مواجه می سازد و به همین دلیل است که در همه جای دنیا آزادی در چارچوب قانون تعریف می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :