کد خبر: ۸۱۵۴۲
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱ 23 August 2015

رشت - ایرنا - مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی گیلان از جدیت برای پیگیری استانداردسازی و بهبود فیزیکی فضای زندان های استان خبر داد.
[مدیرکل زندانهای گیلان: پیگیر جدی استانداردسازی فضای زندانها هستیم]

سید حمید حسینی روز یکشنبه در حاشیه نشست فصلی مددکاران اجتماعی زندان های استان در رودسر و بازدید از زندانهای این شهرستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در زمان حاضر 14مرکز نگهداری زندانیان در استان وجود دارد که از این تعداد فقط دو مرکز زیر 20سال هستند و بقیه از عمر مفید آنها گذشته که نیاز به احیای و بازسازی و ساماندهی است.
وی در این خصوص از ساخت پنج زندان و بازداشتگاه در پنج شهر استان گیلان خبر داد و گفت: ساخت بازداشتگاه 200نفری در رودسر ،300نفری در رشت و سه زندان در شهرهای انزلی ،استارا و تالش در دستور کار قرار دارد.
وی اظهار کرد: کار مطالعاتی این طرحها انجام شده و به محض اتمام کارهای مطالعاتی نسبت به تامین اعتبار برای ساخت این طرحها آغاز خواهد شد.
به گفته وی، مرحله به مرحله این طرح در حال انجام است و تلاش داریم فضای استاندارد کشوری را در زندانهای گیلان ایجاد کنیم.
مدیرکل زندانهای استان گیلان در بخش دیگری از این مصاحبه از نشست با مجمع نمایندگان استان برای رفع مشکلات زندانهای گیلان خبر داد و گفت: ما در این نشست مسائل و مشکلات زندان های گیلان را بیان کردیم و قرار است نمایندگان در قالب ردیف های مختلف و نیز اعتبارات مربوط به ستاد بحران به زندان های گیلان کمک کنند.

* آزادی پنج هزار و 40زندانی طی سال گذشته به آغوش خانواده ها
رییس اداره امور خدمات اجتماعی اداره کل زندانهای گیلان روز یکشنبه در نشست فصلی مددکاران اجتماعی زندانهای استان در شهرستان رودسر گفت: پارسال با تلاش مسوولان، مددکاران اجتماعی و خیران پنج هزار و 40نفر زندانی از زندان های استان آزاد و به آغوش گرم خانواده های خود بازگشتند.
فرهاد نصیری، بیان کرد: هم اکنون 33نفر مددکار اجتماعی در زندانهای گیلان فعالیت دارند که مهم ترین رسالت آنها رسیدگی به امور قضایی و اجتماعی زندانیان و خانواده های آنان است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه حوزه مددکاری به نسبت آنچه هست باید بهتر شود، افزود: این موضوع در دو مبحث کمیت و کیفیت بسیار حائز اهمیت است و انتظار داریم در حوزه هایی که تلاش می شود با دل و جان کار کنند، ایجاد انگیزه شود تا بیشترین بهره وری حاصل گردد.
وی با درخواست از مسوولان برای رفع کمبود اعتبارات و منابع انسانی در حوزه مددکاری خاطر نشان کرد: معتقدم کار اصلاحی در زندان تکمیل نمی شود مگر اینکه مددکاران اجتماعی فضای نشاط و آرامش در زندان ایجاد کنند.
شهرستان رودسر در شرق مرکز استان گیلان قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار