استاندار خوزستان گفت: بنیاد مسکن استان خوزستان بررسی میزان خسارت به مناطق ناشی از آبگرفتگی را آغاز کرده و خسارت وارد شده به مردم پرداخت می شود.
کد خبر: ۸۰۷۴۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۹ 21 December 2019

غلامرضا شریعتی شنبه در بازدید از مناطق بحرانی آبادان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: میزان بارش باران اخیر استان در ۵۰ سال اخیر بی‌سابقه بود و هرجای کشور با این میزان بارندگی باعث آبگرفتگی می‌شود.

وی افزود: متوسط بارش یکسال آبی آبادان در حدود ۲۰۰ میلیمتر است که در هفته گذشته در حدود چهار ساعت ۱۱۳.۵ میلیمتر بارندگی را شاهد بودیم و این میزان بارندگی برابر است با ۶۰ درصد متوسط بارندگی یک سال این شهر است.

استاندار خوزستان با اشاره به فرسودگی سیستم دفع آبهای سطحی و فاضلاب آبادان گفت: قدیمی بودن سیستم دفع آبهای سطحی در آبادان مردم را با مشکل جدی مواجه کرده است هرچند در بعضی مناطق به دلیل نوسازی سیستم دفع آب های سطحی روانابها دفع شد.

شریعتی تصریح کرد: برخی مناطق آبادان مانند کوی ولیعصر، میدان مقاومت، ذوالفقاری، سده، جمشیدآباد و فیه به لحاظ دفع آب‌های سطحی با مشکل جدی مواجه هستند که اولویت ایجاد زیرساخت‌ها با این مناطق است.

وی شهرستان  ماهشهر را معین آبادان اعلام کرد و افزود: در تلاشیم مشکلات مناطقی که همچنان با مشکل رو به رو هستند را به زودی برطرف کنیم، و مسوولان این شهرستان موظفند حداکثر امکانات و ماشین آلات را به آبادان اعزام کنند.

استاندار خوزستان گفت: برای تسریع در دفع آبهای سطحی و فاضلاب، آبفا استان خوزستان نیز معین شهرستان آبادان است و تاکنون پس از سه روز روانابها در اکثر مناطق آبادان تخلیه و شرایط تقریبا عادی شد.

شریعتی تصریح کرد: پس از برآورد اعتبار موردنیاز در مناطقی همچون مانند کوی ولیعصر اقدام برای آغاز عملیات ایجاد زیرساخت‌ها آغاز می‌شود تا در بارندگی‌های آینده این مناطق با بحران جدی مواجه نشوند.

وی با اشاره به پیگیری رییس جمهوری در خصوص بحران آبگرفتگی در استان خوزستان گفت: رییس جمهور قبل از سفر به ژاپن و مالزی پیگیر بحران آبگرفتگی در استان خوزستان بود و خواستار پرداخت خسارات به مناطق آبگرفته شد.

استاندار خوزستان با اشاره به سفر رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به این استان گفت: امروز محمدباقر نوبخت از سوی رئیس جمهوری به استان خوزستان سفر می کند تا در خصوص میزان خسارت‌های ناشی از روانابها تصمیم‌گیری و در اسرع وقت خسارت شهروندانی که منازل و لوازم خانگی آنها در اثر آبگرفتگی آسیب دیده، تامین و پرداخت شود.

شریعتی تصریح کرد: امکان دوره بازگشت چنین بارشهایی در یک دوره ۱۰۰ سال خواهد بود ولی سعی داریم با کمک دولت تدبیر و امید و اختصاص اعتبارات لازم برای ایجاد زیرساخت‌ها از جمله ایجاد شبکه فاضلاب در اهواز، کارون، خرمشهر و آبادان مانع تکرار بحران آبگرفتگی شویم.

وی با تکذیب شایعات بارش سنگین باران در هفته جاری گفت: سازمان هواشناسی بارش باران از روز چهارشنبه در منطقه پیش بینی کرده اما این بارش‌ها بیشتر در شهرهای شمالی استان رخ خواهد داد و جای نگرانی بر ای شهرهای جنوبی وجود ندارد.

به گزارش ایرنا با گذشت پنج روز از بارندگی ، کوی ولیعصر(عج) آبادان همچنان دچار آبگرفتگی است.

در بارندگی اخیر  ۱۱۵میلیمتر بارندگی در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر ثبت شد که باعث تعطیلی مدارس و ادارات این ۲ شهرستان در روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته گذشته شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار