مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه گفت: ۶ کاروان حج بیت‌الله الحرام از کرمانشاه در تاریخ ۲۰ تا ۲۲ شهریور ماه به فرودگاه جده اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۸۰۳۹۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۶ 21 August 2015
رضا نجفیان در همایش بزرگ حجاج بیت‌الله الحرام که امروز جمعه در کرمانشاه برگزارشد، اظهار داشت: امسال به یاری خداوند تعداد قریب به ۷۰۰ زائر در قالب  ۶ کاروان از استان کرمانشاه متشکل از ۴ کاروان اهل تشیع و ۲ کاروان اهل تسنن به حج مشرف می‌شوند.

مدیر کل حج و زیارت استان کرمانشاه ۲۰ تا ۲۲ شهریور ماه را زمان اعزام زائران به حج اعلام کرد و گفت: زائران کرمانشاهی به همراه  تعداد ۱۵۰ زائر از استان ایلام  از فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه به جده اعزام می‌شوند.

نجفیان افزود: عملکرد نادرست و شتابزده دولت عربستان در یمن، سوریه و عراق و نسل کشی انجام شده توسط سعودی‌ها و از طرفی ورود حجاج ایران اسلامی به عنوان کشوری پیروز در منطقه به عربستان ممکن است به مذاق عناصر وابسته به تکفیری‌ها و داعش خوش نیاید و به دنبال بهانه تراشی از حجاج ایرانی باشند.

وی بااعلام هشدار جدی به زائران ایرانی از عواقب منفی بحث و جدل با سعودی‌ها افزود: با توجه به قوانین خاص عربستان حجاج ایرانی در صورتیکه در تلفن‌های همراه خود اطلاعات طبقه بندی شده‌ای دارند  نسبت به حذف و پاک نمودن آن اقدام و مسائل حراستی را رعایت کنند.

نجفیان در ادامه افزود: حجاج ایرانی در طول سفر خویش از ارتکاب به اعمالی که سبب ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران می‌شود خودداری کنند تا سفری ایمن و گوارا داشته باشند و در صورت عدم رعایت مسائل امنیتی شیرینی سفر به کامشان تلخ می‌شود.

مدیر کل حج و زیارت استان کرمانشاه با بیان توصیه‌هایی به حجاج بیت الله الحرام گفت: حجاج در طول سفر همواره با مسئولان کاروان‌ها هماهنگی‌های لازم را به عمل آورده و افرادی که به داروی خاصی نیاز دارند حتما به پزشک مربوطه نسبت به نگارش نسخه به زبان لاتین اقدام کنند.

وی نسبت به حمل مواد مخدر از هرنوع و به هر میزان در سفر حج  هشدار جدی داد و بیان کرد: قطع به یقین حمل هر نوع و مقدار مواد مخدر سبب ممنوعیت از خروج از کشور به مدت ۱ تا ۵ سال شده و در صورتی که این تخلف در عربستان کشف شود موجب حبس و زندانی شدن در زندان‌های نامساعد عربستان به مدت ۵ تا ۶ سال خواهد شد.

مدیر کل حج و زیارت استان کرمانشاه در ادامه بیان کرد: حجاج ایرانی سعی کنند با پلیس عربستان جدل و بحث مناقشه برانگیز نداشته باشند و از رفت و آمد با خودروهای افراد ناشناس در عربستان به طور جد خوداری کنند.

نجفیان به بانوان حج گزار توصیه کرد بدون هماهنگی از محل هتل خارج نشوند و از رفت و آمد نیمه‌های شب خوداری کند.

وی همچنین گفت: زائران ایرانی از به همراه داشتن کفش در اماکن خاصی همچون مسجدالنبی خودداری کنند چراکه از منظر سعودی‌ها همراه داشتن کفش در این اماکن توهین است همچنین از قرار دادن قرآن و ادعیه مبارکه در کیسه‌های نایلونی پرهیز شود.

مدیر کل حج و زیارت استان کرمانشاه بیان کرد: حجاج ایرانی در صورت مشاهده و یافتن هر نوع شی بر روی زمین در مسجدالحرام و دیگر اماکن با بی تفاوتی از کنار آن عبور کرده چراکه ممکن است طعمه‌ای برای وارد نمودن اتهام سرقت به ایرانیان باشد.

نجفیان برقراری ارتباط با اتباع بیگانه در عربستان سعودی را جرم دانست و گفت: بر اساس نظرسنجی ۹۰ درصد مردم خواهان خرید سوغات از داخل کشور هستند و بر این اساس حجاج سعی کنند از خرید در عربستان خودداری کند.

وی ۲ شعبه بانک ملی میدان آزادی و مسجد جامع شهر کرمانشاه را محل پرداخت وجه دلار به حجاج عنوان کرد و گفت: حجاج سعی کنند از سیمکارت داخل کشور برای برقراری تماس استفاده کنند.

مدیر کل حج و زیارت استان کرمانشاه تزریق واکسن آنفلوانزا را اختیاری عنوان و بیان کرد: حجاج نسبت به تزریق واکسن مننژیت تا دوهفته قبل از اعزام اقدام کند.

در این همایش اعمال و مناسک نمادین حج از سوی زائران اجرا شد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار