کد خبر: ۸۰۱۲۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۴ 21 August 2015

رشت - ایرنا - وزیر کار ، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: جامعه ای که بزرگانش پاس داشته نشوند، جامعه بهروزی نخواهد بود.



به گزارش خبرنگار ایرنا، علی ربیعی عصر پنجشنبه در مراسم گرامیداشت چهل و چهارمین سالروز درگذشت دکتر محمد معین در شهرستان آستانه اشرفیه، حضور در این مراسم را برای خود یک سعادت دانست و بیان کرد: دکتر محمد معین، یک روحانی زاده از شهرستانی محروم بود که در دارالفنون درس خواند و اولین فارغ التحصیل دکترای ادبیات در ایران بود.
وی افزود: نکته ای که در زندگی معین برای من مهم است، آن است که کاری که معین در زمینه ادبیات انجام داد، کاری است که اگر قرار باشد اکنون انجام شود، باید موسسه ای با حداقل 50 نفر تشکیل شود حال اینکه دکتر معین لغت نامه ای برای جویندگان علم، تهیه و کار عمیقی انجام داد.
وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی ادامه داد: هیچ جامعه ای به جایگاه شایسته خود نمی رسد مگر آنکه به زندگی پیشینیانش توجه کند و این، نکته مهمی است که باید در گذشته بگردیم و بزرگان خود را پاس بداریم.
ربیعی دولت تدبیر و امید را برخاسته از فرهیختگی جامعه دانست و تاکید کرد: پایداری این دولت هم منوط به فرهیختگی و دانش این جامعه است.
وی خاطرنشان کرد: برای اینکه جامعه ای فرهیخته و آگاه داشته باشیم، باید فرهنگ کتابخوانی را گسترش دهیم، از گذشته بخوانیم و تاریخ بزرگان را مرور کنیم.
علی ربیعی وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) خط تولید پنیر uf 400 و پنیر حلب شرکت پگاه گیلان در رشت را افتتاح کرد.
وی همچنین در جمع قشرهای مختلف مردم لاهیجان اعم از کارگران، تشکل های تعاونی، صنفی، کارفرمایی حضور یافت و با آنان گفت وگو کرد.
عملیات اجرایی ساخت مجموعه فرهنگی - ورزشی کارگران شهرستان رودسر در شرق استان گیلان نیز عصر امروز با حضور علی ربیعی آغاز شد.
وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی عصر دیروز (چهارشنبه) برای بازدید از برخی واحدهای تولیدی و صنعتی استان و نیز کلنگ زنی چند پروژه ورزشی به گیلان سفر کرده است.
سیزدهم تیر سالروز درگذشت پدر واژه های فارسی محمد معین است؛ ادیبی توانا که با خلق فرهنگنامه ای مدون و ارزشمند به زبان و ادبیات فارسی، روحی تازه بخشید و گنجینه ای غنی از واژه ها و مفاهیم پارسی را برای مردمان این دیار کهن به یادگار گذاشت.
چهل و چهارمین سالگرد بزرگداشت استاد محمد معین، عصر امروز (پنجشنبه) در آرامگاه این استاد فرزانه در آستانه اشرفیه برگزار شد.
شهرستان آستانه اشرفیه در 35 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار