کد خبر: ۸۰۰۹۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۸ 20 August 2015

رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی البرز گفت: در حالی که ظرفیت خوبی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در گردشگری وجود دارد، به دلیل فراهم نبودن زیرساخت ها و حمایت نشدن، تا کنون این بخش تاثیری در اقتصاد البرز نداشته است.

مهین بوالحسنی روز چهارشنبه در دومین نشست کمیسیون گردشگری که در اتاق بازرگانی البرز برگزار شد،افزود: البرز به دلیل برخورداری از ظرفیت های طبیعی، تاریخی و قرار گرفتن در مسیر عبور مسافران به سایر استان ها از پتانسل های خوبی برای رونق صنعت گردشگری برخوردار است که توسعه در این حوزه همکاری بین دستگاه های اجرایی این امر را می طلبد.

وی خاطرنشان کرد: پویایی و توسعه حوزه گردشگری البرز ظرفیت بسیار بالایی در اقتصاد استان خواهد داشت و با توجه به پتانسیل های خوب این استان باید برنامه برنامه ریزی و سرمایه گذاری مناسب برای آن انجام شود.

بوالحسنی با اشاره به فعالیت های اتاق بازرگانی البرز که جوان ترین اتاق کشور محسوب می شود گفت: این اتاق دارای افراد و نیروهای توانمندی است که از توان صنفی و تشکلی خوبی برخوردار هستند.

بوالحسنی خاطرنشان کرد: در این کمیسیون ما به دنبال بررسی و رفع مشکلات و گرفتاری های موجود بر سر راه بخش گردشگری فعالان این بخش هستیم.

رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی البرز تاکید کرد: این کمیسیون با وجود کارگروه های مختلف به صورت دقیق و جزیی مشکلات این صنف را مورد بررسی قرار داده و نتیجه آن را برای رفع موانع موجود را به مراجع بالا ارجاع خواهد داد.

بررسی موانع و مشکلات گردشگری در اتاق بازرگانی البرز

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز گفت: موانع و مشکلات گردشگری و آشنایی بخش خصوصی با قوانین و مقررات مربوط در کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان البرز مورد بررسی قرار می گیرد.

احمد ترکاشوند افزود: با تعامل سازنده بین بخش خصوصی و دولتی در حوزه گردشگری گام های موثری برداشته خواهد شد.

وی اظهار کرد: با تشکیل این گونه نشست ها در استان البرز باید به دنبال ایجاد دنبال ایجاد فضا و زیر ساخت های لازم در توسعه گردشگری استان باشیم.

وی خاطرنشان کرد: سنگ بنای توسعه استان البرز باید بر اساس توسعه و تقویت زیرساخت های فرهنگی و گردشگری باشد.

ترکاشوند افزود: توسعه صنعت گردشگری علاوه بر درآمدزایی برای استان، هویت فرهنگی استان را هم تثبیت می کند بنابراین باید نسبت به آن توجه بیشتری کرد.

وی بر اهمیت رونق و توسعه صنعت گردشگری در این استان تأکید کرد و افزود: این استان قابلیت های فروانی را در حوزه گردشگری دارد اما متأسفانه به دلیل فقر زیرساخت ها در این حوزه با کمبودهایی مواجه هستیم.

همچنین در پایان این نشست تشکیل کارگروه های شناخت و معرفی جاذبه های گردشگری و میراث فرهنگی، کارگروه آموزش، ارتباطات و تبلیغات، سلامت و محیط زیست، زیر ساخت های و جذب سرمایه گذاری و تدوین برنامه چشم انداز گردشگری به تصویب رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار