کد خبر: ۸۰۰۸۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۵ 20 August 2015

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز تاکید کرد: براساس قانون شهرداری ها باید سالانه 10 درصد از میزان بافت فرسوده شهری را کاهش دهند.

به گزارش ایرنا، هیربد معصومی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: ستاد بازآفرینی پایدارشهری اولین نشست خود را دراین زمینه تشکیل داده و این موضوع مهم شهری به جد دنبال می شود.

وی ادامه داد: این ستاد ساماندهی سکونتگاه های غیر رسمی را در اولویت کاری خود قرار داده و با توجه به مشکلاتی که دراستان البرز دراین زمینه وجود دارد طرحهای ویژه ای در دست اقدام داریم .

معصومی با اشاره به اینکه یک هزار و 500 هکتار از اراضی بافت های فرسوده در استان البرز شناسایی شده افزود: برای احیاء بافت های فرسوده مناطق شهری،فرمانداران شهرستان ها به عنوان روسای ستادبازآفرینی شهری و 5 شهردار در مناطق شهری به عنوان دبیر معرفی شده اند.

معاون استاندارالبرز گفت: دراین بین نباید از نقش موثر بخش خصوصی برای به حرکت درآوردن موتور بازسازی بافت های فرسوده غافل شد .

وی اضافه کرد: بافت های فرسوده استان البرز دارای سه ویژگی ریزدانگی ، نفوذناپذیری و ناپایداری هستند که با توجه به شرایط جغرافیایی استان البرز و احتمال بروز حوادث طبیعی این مهم مورد توجه قرار گرفته است .

معصومی خاطرنشان کرد: براساس گزارش ها ، بافت های فرسوده بویژه بحث مهم سکونتگاههای غیر رسمی 5درصد مساحت شهری را تشکیل می دهد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار