مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی خبر داد:
مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی از بهره‌برداری 17 پرو‍ژه گازرسانی در هفته دولت خبر داد.
کد خبر: ۷۹۸۵۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳ 20 August 2015
حبیب‌الله صادقی در نشست خبری که در محل اداره‌کل شرکت گاز خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: ضریب نفوذ گاز در خانوارهای شهری استان 99.7 تا 99.8 درصد است که نشان می‌دهد تنها دو تا سه دهم درصد خانوارهای شهری از نعمت گاز محروم هستند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی با بیان اینکه تنها سه شهر ریوش، همت‌آباد و بار فاقد گاز هستند، عنوان کرد: در شهر ریوش پیمانکار در حال انجام کار است و برای شهرهای همت‌آباد و بار نیز در حال انتخاب پیمانکار هستیم.

وی با اشاره به اینکه تنها شهر باجگیران فاقد شرایط گازرسانی است، گفت: در باجگیران به علت کوهستانی و صعب‌العبور بودن امکان گازرسانی وجود ندارد اما ما در تلاش هستیم با روش سی.ان.جی و حمل گاز به وسیله کامیون گاز این منطقه را فراهم کنیم.

صادقی با بیان اینکه ضریب نفوذ گاز روستایی 67 درصد است، افزود: در هفته دولت برنامه‌ریزی شده تا برای 696 روستا با حدود یکصد هزار خانوار عملیات گازرسانی انجام شود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی ضریب نفوذ گاز شهری در کشور را 96 درصد عنوان کرد و افزود: ما در این زمینه 3.8 درصد از میانگین کشوری جلوتر هستیم.

وی ادامه داد: همچنین در زمینه ضریب نفوذ گاز روستایی نیز هشت درصد از میانگین کشوری بالاتر هستیم.

صادقی اضافه کرد: ضریب نفوذ گاز روستایی استان از 67 درصد به 86 درصد افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی با بیان اینکه هزار و 320 روستا با 171 خانوار از نعمت گاز محروم هستند، بیان کرد: برنامه‌ای سه ساله تدوین شده است که این روستاها ظرف سال‌های 94، 95 و حداکثر 96 گازدار شوند.

وی خاطرنشان کرد: مشهد جزء برخوردارترین شهرهای استان با 88 درصد ضریب نفوذ گاز است و تنها 12 درصد روستاها از نعمت گاز محروم هستند.

صادقی با بیان 70 درصد انرژی استان با گاز طبیعی تأمین می‌شود، خاطرنشان کرد: در سال 93 شاهد کمترین میزان قطعی گاز بوده‌ایم که این مسئله عملکرد مثبت شرکت ملی گاز ایران را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی در ارتباط با انتقادهای مربوط به نرخ‌ گاز، عنوان کرد: شرکت ملی گاز هیچ نقشی در تأیین نرخ گاز ندارد و این نرخ از طریق مراجع بالادستی اعلام شده و شرکت گاز تنها مجری آن است.

وی در پایان از افتتاح 17 پروژه گازرسانی در هفته دولت خبر داد و افزود: عملیات کلنگ‌زنی 20 پروژه دیگر نیز در هفته دولت انجام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار