مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه با تاکید بر نقش تاثیرگذار کتاب در زندگی افراد گفت: مطالعه کتاب و ایجاد گرایش به کتابخوانی باید از کودکی در وجود افراد نهادینه شود که در این راستا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برنامه های کتاب و کتابخوانی را در اولویت برنامه های خود قرار داده است.
کد خبر: ۷۸۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴ 18 August 2015
رضا موزونی از خلاصه کردن کتاب توسط کودکان و نوجوانان به عنوان یکی از اقدامات مثبت انجام شده در کانون در سال گذشته یاد کرد و گفت: سال گذشته کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه بین 102 تا 103 هزار جلد کتاب را خواندند و خلاصه کردند.

موزونی این حجم بالای کتاب خوانی را یک اتفاق مهم دانست و گفت: یکی از کودکان عضو کانون سال گذشته موفق شد 440 کتاب را بخواند که مطالعه این تعداد کتاب در یک سال توسط یک کودک اتفاق بزرگی در حوزه کتابخوانی است.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه خلاصه کردن کتاب ها و بعد چسباندن این خلاصه ها به هم و برگزاری یک جشنواره در سطح شهر با تمامی خلاصه ها را در ترغیب کودکان و نوجوانان به سوی مطالعه اثرگذار دانست.

موزونی اساس کار کانون را ترویج کتابخوانی دانست و گفت: هسته کار کانون کتاب است و تمامی فعالیت ها نیز باید حول محور کتاب باشند.

وی با اشاره به اجرای طرح کتابخوان کردن کودکان و نوجوانان با استفاده از 30 شیوه مختلف، گفت: به عنوان مثال در یکی از این شیوه ها کودکان و نوجوانان به دو تیم استقلال و پیروزی تقسیم و به کتابخوانی می پردازند و مطالعه هر چهار جلد کتاب همچون یک گل به تیم مقابل بود که از این طرح با عنوان طرح کتاب باران(گل باران) یاد می شود که به نوبه خود می تواند نقش مهمی در کتابخوان کردن اعضای کانون داشته باشد.

موزونی با بیان اینکه طرح های مختلفی برای گرایش کودکان و نوجوانان به سوی مطالعه اجرا می شود، گفت: امسال نیز کار کتابخوانی اعضای کانون از ابتدای سال آغاز شده و جشنواره برآیند این کتابخوانی ها در قالب برنامه دو پنجره در روز جهانی کتاب یا هفته کتابخوانی با حضور مصطفی رحمان دوست که از نویسندگان برجسته حوزه کودک و نوجوان است، برگزار خواهد شد.

موزونی در ادامه با تاکید بر نقش کتاب در زندگی افراد گفت: مطالعه کتاب و ایجاد گرایش به کتابخوانی باید از کودکی در وجود افراد نهادینه شود که در این راستا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برنامه های کتاب و کتابخوانی را در اولویت برنامه های خود قرار داده است.

وی همچنین از برنامه ریزی در راستای برگزاری جشنواره استانی عروسکی، جشنواره استانی قصه گویی، جشنواره قصه گویی رضوی و ... در استان کرمانشاه در طول امسال خبر داد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه در ادامه از برگزاری هفدهمین جشنواره بین المللی قصه گویی در سال گذشته به عنوان مهمترین رویداد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه یاد کرد و گفت: برگزاری چنین جشنواره هایی می تواند کارکردهای زیادی برای کودکان و نوجوانان داشته باشد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار