موکب‌های فارس هر شبانه روز، به ۹۳ هزار زائر خدمات رسانی می‌کنند.
کد خبر: ۷۸۳۱۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷ 26 September 2019

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس در جلسه ستاد اربعین استان گفت: پس از ارزیابی و بررسی‌های لازم، ۶۶ موکب از استان فارس مجوز استقرار در مسیر‌های مرزی و درون کشور عراق را دریافت کردند که به زودی مستقر می‌شوند.
اسکندر قاسمی افزود: با تجهیز این موکب‌ها پیش بینی می‌شود در هر شبانه روز ۹۳ هزار زائر در موکب‌های این استان اسکان داده و پذیرایی شوند.
وی گفت: موکب‌ها از پنجم ماه صفر تا ۳ روز بعد از اربعین حسینی به زائران خدمات ارائه می‌دهند.
مدیرکل سازمان حج و زیارت فارس هم گفت: ثبت نام زائرن استان در ۱۵۰ مکان و به دو روشِ نام نویسی در سامانه سماح و مراجعه حضوری به دفاتر زیارتی انجام می‌شود.
علیرضا زینلی افزود: تاکنون ۸۰ هزار زائر در سامانه سماح نام نویسی کرده اند و پیش بینی می‌شود این تعداد به ۱۰۰ هزار نفر افزایش یابد.
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری فارس هم گفت: ۱۳ کمیته در استان فارس کار هماهنگی اعزام زائران و استقرار موکب‌ها را به عهده دارند و موظف شده اند همه امور امنیتی، اجتماعی، فرهنگی، بهداشتی و رفاهی زائران را تامین کنند.
ظفر افشون، مراسم اربعین و اعزام زائران به کربلا را یک حرکت ملی و اعتقادی دانست و از مسئولان دستگاه‌های اجرایی فارس و نماینده کمیته‌ها خواست که با نگاهی اعتقادی به این مراسم بنگرند تا این حرکت عظیم، به نحو احسن به سرانجامِ مقصود برسد.

برچسب ها: زائر ، اربعین ، کربلا ، موکب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار