یک مسوول:
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری ایلام گفت: دفاع مقدس و جنگ تحمیلی عزت انقلاب اسلامی را تعالی بخشید و یک گنجینه راهبردی برای همه دوران ها و اعصار این سرزمین است.
کد خبر: ۷۸۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸ 17 August 2015
به گزارش تابناک ایلام، علی مهر علیزاده روز دوشنبه در آیین تجلیل از آزادگان اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام اظهار کرد: خود باوری ، پیشرفت، استفاده بهینه از منابع محدود داخلی، خود اتکایی و امید شاخصه های اصلی برگرفته از دوران دفاع مقدس است که همواره موجب عزتمندی ایران اسلامی شده است.
وی افزود: آزادگان تجسم عینی امید در زمان اسارت و شکنجه بودند و با امید به آینده وحشیگری های دشمن بعثی در آوردگاه ها را تحمل کردند و در همه لحظه های اسارت افتخار آفرین شدند.
مهر علیزاده تاکید کرد: امروز که کشور در مقابل تهدیدهای گوناگونی قرار گرفته و به تعبیر رهبر انقلاب جنگ نرم و شبیه خون فرهنگی مهمترین راهبرد دشمن برای به زانو در آوردن انقلاب است، تنها راه خنثی کردن این دسیسه ها بهره گیری از عزم و اراده جوانان است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام نیز در این آیین گفت: آزادگان در اسارت گاه های رژیم بعث که مقررات آن تابع هیچ یک از کنوانسیون های بین المللی نبود بخوبی و با افتخار آبروی ایران، نظام و از همه مهمتر امام راحل را حفظ کردند و در برابر شکنجه های دژخیمان مردانه ایستادند.
سلیمان رستمیان اظهار کرد: آزادگان با صبر و بردباری شرایط سخت زندان های صدام را تحمل کردند و در اوج جوانی بهترین دوران زندگانی خود را در این ارودگاه های مخوف سپری کردند بدون اینکه روحیه جهادی و ایثارگری خود را از دست بدهند.
وی ادامه داد: رژیم بعث صدام با حمایت جامعه بین الملل و احزاب و گروه های مختلفی چون منافقان کوردل انواع ستم ها و شکنجه ها را بر اسرای ایرانی روا داشت.
به گفته وی، هدف بعثیون جذب اسرا به سمت خود یا تضعیف اراده آنها بود در حالیکه اسرا با شجاعت و استقامت همه نقشه های آنها را نقش برآب می کردند.
رستمیان با انتقاد از تصویب برخی قانون ها برای ایثارگران و تبلغات وسیع رسانه ها در خصوص این مصوبات تاکید کرد: بیشتر این مصوبات با وجود تبلیغات گسترده، هیچ وقت اجرایی و عملیاتی نمی شود و گاه با ممانعت و موضع گیری هایی همراه می شود.
وی یادآور شد: جامعه ایثارگران با سختی ها و مشکلات زیادی مواجه هستند و تصویب قوانین متعددی که هیچ گونه ضمانت اجرایی ندارد خود بر مشکلات این قشر افزوده است.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان ایلام هم در این آیین گفت: وجود آزادگان یک غنیمت با ارزش و گران سنگ است که سربلندی، عزت، دستاوردها، رشد و امنیت ایران اسلامی مرهون تلاش و صبر این افراد بود.
مازیار سلیمان نژاد افزود: آزادگان در زمان اسارت، ثابت قدم و استوار رنج ها و شکنجه های رژیم بعث را تحمل کردند و بعد از آزادی نیز با طی کردن مدارج عالی منشا خیر و افتخار مضاعف برای میهن عزیزمان ایران شدند.
وی یادآور شد: آزادگان و ایثارگران بر ما حق زیادی دارند چرا که آنها مایه سرافرازی انقلاب و ایران شدند و در عین اسارت و زندان، اما آزاد و آزاده بودند و دشمن را مرغوب عظمت خود کردند.
وی گفت: بعد از آزادی بسیاری از این عزیزان جذب بدنه محیط زیست شدند و در لباس مقدس محیط بانی از موهبت های خداوند در سخت ترین شرایط با کمترین امکانات حراست می کنند و این برگرفته از روحیه جهادی و ایثار گونه آنها است.
بیان خاطره از زبان یکی از آزادگان این اداره کل و اهدای لوح تقدیر به 10 آزاده شاغل در این دستگاه اجرایی از دیگر برنامه های آیین تجلیل از آزادگان همزمان با 26 مرداد سالروز بازگشت افتخار آمیز آزادگان به میهن اسلامی بود.
از مجموع 36 هزار آزاده کشور، 333 آزاده متعلق به استان ایلام است.
26 مرداد هر سال همزمان با ورود نخستین کاروان اسرا به کشور دو سال بعد از پایان جنگ تحمیلی، این روز در تقویم ملی ایران به عنوان سالروز ورود آزادگان به کشور نامگذاری شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار