طبق آمار رسمی حدود ۲ هزار هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد شهری در استان البرز وجود دارد که بنا به گفته معاون امورهماهنگی استاندار البرز ، بازآفرینی و بازسازی این بافت‌ها نیازمند تخصیص تسهیلات کم بهره بانکی است.
کد خبر: ۷۸۱۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۹ 19 September 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ علی درویش پور در نشست ستاد بازآفرینی بافت‌های فرسوده استان البرز گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی مسئولان کشور درحوزه آسیب‌های اجتماعی وجود بافت‌های فرسوده شهری است که باید به این موضوع اهتمام جدی داشت.

وی ادامه داد: براین اساس در طرح بازآفرینی باید شهرداران پیشرو باشند و با بکارگیری  مشاوران به راحتی می‌توان نیازهای اصلی و ضروری شهروندان را طی اجرای بازآفرینی لحاظ کرد. 
معاون استاندار البرز اظهار داشت: تمام دستگاه‌های خدمترسان برای تسریع در روند اجرای بازآفرینی اهتمام داشته باشند و شهرداران به صورت منظم از روند اجرای طرح گزارش ارائه کنند.

یک/ سوم جمعیت استان البرز در بافت‌های‌فرسوده و غیرمقاوم این سکونت دارند که زنگ خطری برای وقوع بحران به ویژه در زمان حوادث طبیعی است.

اکنون ۷۸۵هکتار بافت فرسوده، حدود ۴۰۰هکتار سکونتگاه غیررسمی و ۱۲۰۰ هکتار بافت ناکارآمد در استان البرز داریم که در مجموع بیش از ۲ هزار هکتار است.

استان البرز بیش از ۴۰۰ کیلومتر گسل زلزله دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار