در آستانه ی سالروز تاسیس اورژانس ، دکتر حسین کریم در نشست هیات رئیسه دانشگاه با مرکز فوریت های پزشکی و اورژانس 115 گفت: شلوغی و ترافیک معابر شهری ارائه سریع و به موقع خدمات اورژانس را با مشکل رو به رو کرده است و نیاز است که در جاده های پر ترافیک مسیری ویژه ای جهت تردد ماشین های آمبولانس تعبیه شود.
کد خبر: ۷۸۰۷۷۲
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹ 17 September 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ رئیس دانشگاه افزود: بحرانی که ترافیک شهری در به موقع رسیدن اورژانس  ایجاد می  کند با افزایش تعداد پایگاه و یا تعداد آمبولانس مرتفع نمی شود چرا که  ممکن است همزمان چندین آمبولانس در ترافیک بمانند و نیاز است اختصاص مسیر ویژه از دستگاه های ذی صلاح مثل استانداری پیگیری شود.  

وی بر حضور خیرین و استفاده از ظرفیت خیرین در ارتقای ناوبری اورژانس استان تاکید کرد و افزود: بسیاری از خیرین تمایل دارند که با ساخت یک پایگاه اورژانس  یا خرید یک آمبولانس در امور خیرخواهانه شرکت کنند و نیاز است مشارکت و نگاه خیرین به فوریت های پزشکی  جذب شود.

وی ضمن اشاره به برخی از چالش های موجود در اورژانس هوایی خاطر نشان کرد: برخی چالش ها  اعم از مکان مناسب جهت بالگرد و دیگر موارد نیاز دارد تا از طریق استانداری حل شود.

رئیس دانشگاه بر راه اندازی سیستم ام سی ام سی تاکید کرد و افزود: این سیستم که به ارائه هر چه بهتر خدمات اورژانس در استان کمک خواهد کرد حتما با همکاری واحد فناوری اطلاعات راه اندازی شود.

دکتر کریم در ادامه ضمن تاکید  بر ارتباط قوی مرکز فوریت ها  با سیستم اموزشی تصریح کرد: آموزش هایی که در دانشکده فوریت های پزشکی انجام می شود باید متناسب با نیاز مرکز فوریت های پزشکی باشد که دانشجویان پس از فارغ التحصیلی آماده کار در سیستم  اورژانس پیش بیمارستانی باشند .

وی افزود:می بایست  طرح های تحقیقاتی در دانشکده فوریتهای پزشکی تصویب شود که مشکلی را در فاز عملیاتی و مرکز فوریتهای پزشکی حل نماید در غیر این صورت  این گونه طرح های پژوهشی تاثیر به سزایی نخواهد داشت.

رئیس دانشگاه در ادامه تاکید کرد:  نظارت بر آمبولانس های خصوصی باید مورد توجه قرار بگیرد که ارائه خدمات و نحوه ی ارائه ی استاندارد های لازم را داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار