مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی البرز گفت: پیشنهاد تبدیل کارخانه های قدیمی کرج به شرکت های دانش بنیان و استارتاپی را ارائه کرده ایم.
کد خبر: ۷۸۰۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰ 16 September 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ محمدامین فرشی با بیان اینکه در هسته مرکزی کلانشهر کرج بیش از سه شرکت تولیدی و صنعتی با قدمت بالای ۷۰سال  وجوددارند، افزود: کارخانه تولید روغن جهان، پارچه بافی جهان چیت و کارخانه لوله پولیکا در چند سال گذشته به علت فرسودگی تجهیزات، جا به جایی خط تولید و مشکلاتی دیگر فعالیت آنها متوقف شده است.

وی ادامه داد: وجود این کارخانه ها ظرفیت مناسبی برای نوآوری در تولید و اشتغالزایی درکلانشهر کرج است که با تبدیل آنها به شرکت های دانش بنیان و استارت آپ فرصت جدیدی برای رونق اقتصادی به وجود آورد.

فرشی با اشاره به اینکه درنقاط مختلف جهان چنین مکان هایی که سمبل تولید و اشتغال محسوب شده را تبدیل به محلی برای جوانان کارآفرین می کنند، اظهار کرد به عنوان مثال اراضی شرکت «استیشن اف فرانسه» به مساحت ۳۴هزار مترمربع از محل دپوی راه آهن به بزرگترین فضای استارت آبی این کشور تبدیل شد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی البرز افزود:کارخانه نوآوری آزادی تهران که در محل کارخانه «الکترودسازی آما» سابق  به  مساحت ۱۸هزار متر مربع  راه اندازی شده، یک نمونه داخلی است.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از ظرفیت استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان به عنوان کسب و کارهای جدید که به طور عمده برمبنای فناوری شکل گرفته اند، یکی از راه های بهبود اشتغال در شرایط کنونی کشور است، خاطر نشان کرد: به همین منظور پیشنهاد تبدیل کارخانجات قدیمی کرج که به عنوان هویت صنعتی استان محسوب می شوند به مراکز نوآوری از سوی شرکت شهرک های صنعتی البرز داده شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار