رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرز گفت: نصب اتیکت بر روی تمامی اجناس یک الزام قانونی است و عدم نصب آن تخلف محسوب می شود.
کد خبر: ۷۸۰۴۵۵
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸ 16 September 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ بهروز حصاری، رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرز گفت: در پی ابلاغ به تمام واحدهای صنفی، نصب اتیکت بر روی تمامی اجناس، یک الزام قانونی است و این امر در تمام صنوف باید رعایت شود و در صورت عدم رعایت، با صنف متخلف برخورد خواهد شد.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرز با بیان اینکه نوسانات ارز در چند ماه اخیر موجب بروز مشکلاتی از قبیل بلاتکلیفی در بازار شده است، اظهار کرد: پس از ثبات ارز در یک الی دو ماه گذشته و توقف روند افزایش قیمت آن، از این پس کسبه استان‌ البرز موظف به نصب اتیکت بر روی اجناس هستند.

وی اذعان کرد: بر اساس دسته بندی های انجام شده در زمینه بهداشت و سلامت جامعه تعامل خوبی میان مدیریت بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و اداره کل تعزیرات حکومتی البرز حاکم است که شناسایی و نظارت بر صنوف متخلف به صورت مرتب پیگیری و انجام می شود.

حصاری همچنین از اجرای طرح ویژه شناسایی واحدهای بدون پروانه در کرج خبر داد و گفت: براساس آمارها و بررسی های میدانی انجام شده میزان تخلف در واحدهای صنفی دارای پروانده کسب بسیار پایین بوده و بیشتر تخلفات ثبت شده مربوط به واحدهای فاقد مجوز و پروانه کسب است.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرز اظهار کرد: به منظور جلوگیری از تخلفات صنفی در این طرح، بار دیگر تمام‌ واحدهای صنفی در کرج مورد بررسی و پایش قرار می گیرند و صنوف پروانه دار و فاقد پروانه شناسایی می شوند.

حصاری با بیان اینکه 47 هزار واحد صنفی مجاز در کرج مشغول فعالیت هستند، مطرح کرد: اصناف غیرمجاز هم به دو دسته تقسیم می شوند؛ گروهی که اقدام به ثبت نام برای کسب مجوز کرده اند و گروه دیگری که حتی این اقدام را نیز انجام نداده اند که با اجرای این طرح، آمار دقیقی از واحدهای صنفی مجوز دار و غیرمجاز به دست خواهد آمد.

وی عدم آگاهی افراد و استیجاری بودن محل کسب را از مهمترین عوامل غیرمجاز بودن واحدهای صنفی عنوان کرد و افزود: مواردی مشاهده می شود که یک واحد صنفی، مغازه ای را در خیابان فرعی اجاره و به صورت غیرمجاز فعالیت می کند و پس از مدتی جابجا می شود.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرز ادامه داد: زمان زیادی برای شناسایی واحد صنفی متخلف، نظارت و تذکر به آن و ارجاع وی به اتحادیه مربوطه صرف شده و با اجرای طرح جدید، از تعداد واحدهای صنفی غیرمجاز کاسته می شود.

برچسب ها: واحد صنفی ، قیمت ، البرز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار