معاون گردشگری میراث فرهنگی البرز از دوبرابر شدن تعداد اقامتگاه‌های بومگردی استان در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۷۷۹۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳ 14 September 2019

احمد ترکاشوند با اشاره به افزایش تعداد گردشگران استان در تابستان امسال اظهار کرد: هر چند شروع تابستان امسال با ماه رمضان مصادف بود و به طور طبیعی مردم در این ایام  تمایل چندانی به سفرکردن ندارند ولی بررسی‌ها نشان می‌دهد تعداد گردشگران البرزی در سه ماهه گذشته افزایش داشته است.

وی با اشاره به دلایل این افزایش توضیح داد: دلیل اول گران شدن ارز و کاهش تعداد سفرهای خارجی مردم بوده چون با افزایش نرخ ارزهای خارجی از جمله دلار، بسیاری از مردم توانشان را برای رفتن به سفرهای خارجی از دست داده و به سفرهای داخلی روی آورده‌اند.

این مسئول افزود: دلیل دوم افزایش تعداد اقامتگاه‌های بومگردی استان و ارتقای کیفیت خدمات رسانی به گردشگران از سوی این مراکز بوده است.

ترکاشوند تصریح کرد: امسال تعداد اقامتگاه‌های بومگردی البرز از چهار مورد به هشت اقامتگاه افزایش پیدا کرده است که نقش به سزایی در بهبود شرایط اسکان آنها داشته است.

وی از اطلاع رسانی گسترده در خصوص جاذبه‌های گردشگری استان به عنوان دیگر دلیل افزایش تعداد گردشگران نام برد وگفت: امسال اطلاع رسانی مناسبی در خصوص جاذبه‌های گردشگری استان از طریق چاپ بنر، بیلبوردهای تبلیغاتی سطح استان، توزیع بروشور و ... صورت گرفته که نقش به سزایی در معرفی این جاذبه‌ها و ایجاد انگیزه در مردم برای سفر به استان داشته است.

معاون گردشگری میراث فرهنگی البرز ادامه داد: به دنبال افزایش کیفی و کمی خدمات رسانی به گردشگران هستیم تا این تصور که البرز استانی گذری است از بین برود و مردم به این استان به عنوان مقصد گردشگری نگاه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار