شهردار کرج از برگزاری جلسات با بخش خصوصی برای احداث نیروگاه زباله سوز با استفاده از ظرفیت علمی دانشگاه های استان البرز خبر داد.
کد خبر: ۷۷۹۸۱۶
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶ 14 September 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ علی اصغر کمالی زاده در بازدید از مرکز دفع پسماندهای «حلقه دره» ضمن ارزیابی عملکرد سازمان مدیریت پسماند خواستار ارتقاء سطح کیفی عملکرد با رعایت استانداردهای جهانی شد.

شهردار کرج با اشاره به رویکرد تخصصی شورای شهر در حوزه محیط زیست،گفت: تدوین طرح جامع مرکز «حلقه دره»، بازنگری در طرح جامع مدیریت پسماند، دریافت استاندارد ایزو ۱۴۰۰ و  تهیه پیوست های فنی و زیست محیطی پروژه های عمرانی این مرکز ضرورت دارد.

کمالی زاده از بسیج همه امکانات و اختصاص منابع به منظور مشارکت بخش خصوصی برای استفاده از تکنولوژی های روز دنیا در حوزه بازیافت و احیای حداکثری مواد و انرژی از پسماندهای تولیدی خبر داد و افزود: احداث لندفیل مهندسی و بهداشتی، تصفیه شیرابه، توسعه کارخانه کمپوست، استحصال گاز از مهمترین پروژه های عمرانی سال جاری مدیریت شهری کرج در مرکز «حلقه دره» است.

وی از برگزاری جلسات متعدد با بخش خصوصی برای احداث نیروگاه زباله سوز  خبر داد و گفت: با مشارکت دانشگاه های استان و بهره‌گیری از تجربیات سایر کلان‌شهرها به دنبال کاهش حداکثری بوی نامطبوع و اجرای پروژه های عمرانی در این مرکز هستیم.

شهردار کرج با اعلام خرسندی اصلاحات مهندسی صورت گرفته در لندفیل و افزایش پوشش خاکی مناسب که موجب کاهش چشمگیر بوی نامطبوع و نازیبایی های بصری شده است خواستار عملکرد دقیق، علمی  و  خروج از حالت سنتی در مدیریت پسماند و حفاظت از محیط زیست و سلامت شهروندان شد که از مهم ترین دغدغه های مدیریت شهری است.

کمالی زاده با تاکید بر اینکه مدیریت پسماند باید همسو با توسعه پایدار باشد، به میزان رو به رشد انواع زباله ها و اثرات مخرب آن بر محیط زیست اشاره و افزود: زباله های قابل بازیافت اگر پس از تبدیل به مواد مختلف دوباره وارد چرخه مصرف شوند مقدار قابل توجهی از هزینه ها و خطرات دفن زباله کاهش می یابد.

وی با تاکید بر فرهنگ سازی تفکیک از مبدا زباله برای تسهیل در بازگشت مواد بازیافتی به چرخه مصرف، گفت: بقای زندگی انسان و ارزش قائل شدن برای محیط زیست از ضروریات به شمار می رود که شهرداری کرج توجه ویژه ای به این مهم دارد.

شهردار کرج حل مشکل پسماند را نیازمند توجه و اختصاص منابع ویژه و تعامل همه جانبه همه دستگاه‌های اجرایی استان دانست و گفت: روزانه هزار و۵۰۰ تن زباله به این مرکز منتقل می شود که بیش از ۵۰ درصد آن متعلق به سایر شهرهای استان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار