فرماندار سردشت گفت: گام دوم، انقلاب فصل جدیدی برای توسعه و پیشرفت ایران اسلامی است.
کد خبر: ۷۷۶۱۳۹
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۹ 29 August 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی اقصی نخشی‌پور امروز در همایش نقش روحانیون و طلاب در عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب، اظهار کرد: بیانیه گام دوم انقلاب یکی از منویات و دستورات مقام معظم رهبری به جامعه ایران اسلامی است.

وی بیان کرد: بیانیه مقام معظم رهبری در رابطه با گام دوم انقلاب این است که کشور باید در تمامی حوزه‌ها در سطح منطقه پیشرو بوده و به خودکفایی و توسعه‌ یافتگی همه جانبه برسد.

فرماندار سردشت افزود: این بیانیه فصل جدیدی برای کارسازی، راه سازی و برنامه‌ریزی است تا با تجربه‌ آموزی از چهل سالگی انقلاب اسلامی بتوان مملکتی غنی و توسعه یافته داشت.

وی اذعان کرد: این برنامه برای مسؤولان و مردم نقشه راه است تا بر اساس آن حرکت کنند.

مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت سردشت هم در این همایش گفت: حوزه، پرچمدار تمدن سازی اسلامی است و نمی‌تواند نسبت به بیانات رهبری بی‌تفاوت باشد.

ماموستا رحمان باروزه افزود: مقام معظم رهبری چندین محور مهم و راهبردی را در این بیانیه مطرح کرده‌اند که در ابتدا باید این محورها مورد ارزیابی دقیق قرار گیرد.

وی بیان کرد: اگرچه خطاب اصلی بیانیه رهبری تنها حوزه و روحانیت نیست اما نمی‌توان برای حوزه، نقشی تعریف نکرد.

مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت سردشت اظهار کرد: مقام معظم رهبری در این بیانیه، حرکت جهادی را مورد تاکید قرار داده‌اند و حوزه در خط مقدم این حرکت مهم قرار دارد و باید در جنگ نرم دشمن، حضوری موثر داشته باشد.

وی تصریح کرد: پس از انقلاب اسلامی ساختن مساجد از رشد 75 درصدی برخور‌دار بوده که جای خوشحالی بوده و این نشان از اعتلای فرهنگ دینی در بین مردم است.

باروزه با بیان اینکه در سطح آذربایجان‌غربی سه هزار و 500 مکان رسمی برای طاعات و عبادت دینی وجود دارد اما آمار طلاب مشغول به تحصیل حوزوی کمتر از ۳۰۰ طلبه است، اظهار کرد: در این استان طلبه‌های اهل سنت به صورت غیررسمی تحصیلات حوزوی را طی می‌کنند و این آمار نگران کننده است که باید مردم و مسؤولان در رابطه با این وضعیت پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه در راستای ترویج و تبلیغ دین نقاط ضعف و کمبود‌هایی وجود دارد خاطر نشان کرد: روحانیون با بازنگری نسبت به اندوخته‌هایشان در راستای انتقال آن به جامعه و گسترش مسایل معنوی و عملی اقدام کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار