تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) با بیان این که جشن‌های دهه کرامت نماد و محتوایی دارد، گفت: ما می‌توانیم راه و رسم جشن‌های دهه کرامت را از زیارت‌نامه حضرت معصومه(س) استخراج کنیم.
کد خبر: ۷۷۴۲۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۹ 16 August 2015
به گزارش تابناک قم،آیت الله سعیدی در دیدار اعضای شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت در کشور که در آستان مقدس حضرت معصومه (س) برگزار شد، عنوان کرد: برگزاری سلسله جشنواره‌های بین‌المللی امام رضا (ع) و برنامه‌های دهه کرامت، هم نیاز به بحث‌های محتوایی و هم بحث‌های اجرایی دارد.

وی اظهار داشت: بحث‌های اجرایی به دستگاه‌ها واگذار شده است که در این مسیر گام‌های خوبی برداشته اند، آستان مقدس حضرت معصومه (س) و آستان قدس رضوی و آستان مقدس احمد بن موسی (ع) از نظر محتوایی باید با ظرافت و دقت در این امر مهم تلاش کند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) بیان کرد: اگر سیری در زیارت‌نامه حضرت معصومه (س) داشته باشیم، با انشا و بیان حضرت علی بن موسی (ع) در حق خواهر بیان شده است.

وی با بیان این که 30 سلام در زیارت‌نامه امام رضا (ع) آمده است، گفت: این زیارت با سلام به حضرت آدم شروع می‌شود که ادب و به جای آوردن حق احترام به پدران و اجداد را نشان می‌دهد و جلوه حضور مانع نمی شود که از گذشتگان یاد نکنیم.

آیت الله سعیدی با بیان این که در زیارت‌نامه حضرت معصومه (س) به حضرت عیسی و حضرت موسی (ع) سلام داده شده است، تصریح کرد: ما مسلمان هستیم ولی به دین حضرت عیسی و حضرت موسی و دیگر ادیان الهی احترام می‌گذاریم و خداوند، اسلامی را که نسبت به ادیان الهی ادب نداشته باشد، نمی پذیرد.

امام جمعه قم عنوان کرد: جشن‌های دهه کرامت نماد و محتوایی دارد و ما در این زیارت‌نامه می‌توانیم نحوه برگزاری جشن‌های رضوی را از آن استخراج کنیم.

وی افزود: آنچه از این زیارت‌نامه استخراج می‌شود، این است که اگر می‌خواهید جشن بگیرید، ابتدا به بارگاه اهل بیت (ع) بیایید تا زائر شوید و چنانچه در زیارت، معرفت داشته باشید، بهشت بر شما واجب است.

آیت الله سعیدی یادآور شد: هدف از سلام‌ها در زیارت‌نامه حضرت معصومه (س) در ابتدا ادب است، همچنین سلسله وسایط فیض الهی از اول تا به انتها مشخص می‌شود.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) افزود: یکی دیگر از اهداف سلام‌ها در زیارت‌نامه حضرت معصومه (س)، بحث اعتقادی زائر است که زائر باور خود را با این سلسله مشخص می‌کند؛ وقتی ما سلام می‌دهیم، رشته پیوند حلقه این بانو را در این سلسله وسایط فیض الهی شناسایی می‌کنیم.

وی تصریح کرد: ما در زیارت‌نامه حضرت معصومه (س) از خداوند می‌خواهیم در بهشت در کنار اهل بیت (ع) باشیم، در زیارت همه چیز برای خودمان نمی خواهیم و یکی از خواسته‌های ما بحث فرج امام زمان (عج)، فرج اهل بیت (ع) و فرج مشکلات همه مسلمانان است.

آیت الله سعیدی گفت: ما سرور و شادی را دوست داریم و جزئی از زندگی ماست، ولی ظالمین و مستکبرین از یک سو، هوای نفس از درون و شیطان از بیرون، سرور را از ما گرفته است و مردم از ابتدای خلقت تا کنون، سرور ماندگار، مستمر و جدی نداشتند، بنابراین ما باید سرور و فرج را از خداوند بخواهیم.

وی عنوان کرد: ما در زیارت اهل بیت (ع) که نماد و نمایشی از حضور در مرقد است، باید راه و رسم جشن‌های دهه کرامت را کشف کنیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار