مدیرعامل شرکت غله استان ایلام:
مدیرعامل شرکت غله استان ایلام گفت: میزان برداشت گندم در این استان ۲۰ درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۷۷۴۱۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۰ 16 August 2015

کامران سلیمان پور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: استان ایلام از مهمترین مراکز تولید گندم با کیفیت در کشور است و هم اکنون بیش از ۲۴۰ هزار تن گندم در این استان ذخیره شده است.

وی بیان داشت: این میزان ذخیره سازی گندم، نیازهای استان ایلام را تا دو سال آینده تامین می کند.

سلیمان پور اظهار داشت: در حال حاضر نیاز سالانه استان ایلام به گندم ۹۰ هزار تن بوده و این در حالی است که دو برابر این میزان گندم در استان تولید می شود.

مدیرعامل شرکت غله استان ایلام با اشاره به اینکه در سال جاری ۱۵۰ هزار گندم به طور مجموع از کشاورزان استان ایلام خریداری شده است، گفت: این میزان در مقایسه با سال گذشته ۲۰ درصد کاهش یافته که علت اصلی آن خشکسالی در استان بوده است.

سلیمان پور بیان داشت: هم اکنون در استان ایلام ۴۷ هزار هکتار زمین آبی و ۸۴ هزار هکتار زمین دیم به کشت گندم اختصاص دارد که بیشترین میزان سهم شهرستان دهلران است.

وی افزود: گندم تولید شده در استان ایلام یکی از با کیفیت ترین گندمهای تولیدی در کشور و آرد تولید شده از این گندم نیز از کیفیت بالایی برخوردار است.

مدیرعامل شرکت غله استان ایلام با بیان اینکه کیفیت نان در استان ایلام روند رو به رشدی داشته است، عنوان کرد: در راستای نظارت بر عملکرد نانوایی ها نیز اداره کل غله استان ایلام سهمیه آرد نانوایی های متخلف را کم می کند
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار