شهرستان ساوجبلاغ استان البرز با برخورداری از حدود ۸۰۰ واحد تولیدی و صنعتی فعال ،نیمه فعال و در دست ساخت یکی از قطب های صنعتی استان به شمار می رود.
کد خبر: ۷۷۱۷۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷ 14 August 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ این شهرستان که در بخش کشاورزی و صنعت دارای ظرفیت های فراوانی است طی سال های اخیر در بخش اشتغال و تولید  و جذب تسهیلات اشتغالزا در سطح استان رتبه برتر داشته است .

فرماندار ساوجبلاغ در شورای اداری این شهرستان از تصویب ۳۵ طرح جدید تولیدی و اشتغالزا خبرداد و بیان داشت:  برای اجرای  این طرح‌ها تسهیلاتی بالغ بر هفت هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال اختصاص یافته است.

ابوالقاسم پالیزگیر نیز با اشاره به ثبت اشتغال یک هزار و ۷۰۴ نفر در سامانه رصد، گفت:  امسال  تعداد بیمه شدگان تامین اجتماعی البرز به ۶۳ هزار و ۳۵۳ رسیده  که ۵۵ هزار و ۵۵۶ نفر آنها بیمه شده اجباری می‌باشند.

وی  به برگزاری هفت نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان ساوجبلاغ در سال جاری اشاره کرد و  گفت: امسال مشکلات بیش از ۷۰ واحد تولیدی این شهرستان بررسی و مرتفع شد.

پالیزگیر با بیان اینکه شهرستان ساوجبلاغ کارگاه سازندگی است، می‌گوید: از ابتدای سال جاری تاکنون عملیات بهسازی معابر وسنگ فرش روستاهای سلطان آباد، کهریزک، خیرآباد،حسین‌آبادکوشکذر، ایقربلاغ، حاجی آباد، دوزعنبر، آغچه حصار، باغبانکلاه، زعفرانیه، تالیان ویعقوب آباد به طول ۹ کیلومتر انجام شده و این روند تا پایان سال به ۲۱ کیلومتر می‌رسد.
وی افزود: کمربندی روستای گردشگری برغان در حال انجام است و زیرسازی آسفالت روستای ولیان به اسکول دره و ازاسکول دره به اسپیداران مراحل پایانی را می‌گذراند.

فرماندار ساوجبلاغ به طرح‌های عمرانی قابل افتتاح در سال جاری اشاره کرد و گفت: طرح‌های خوبی طی چند ماه آینده در این شهرستان به بهره‌برداری خواهد رسید که برکات زیادی را به همراه خواهند داشت. 

راه اندازی فاز یک شهرک سلامت ساوجبلاغ با۳۰۰ نفر اشتغالزایی از برنامه های پیش روی این شهرستان در ماه ها آینده است.

پالیز گیر  به افتتاح متروی گلشهر - شهرجدیدهشتگرد  طی دو ماه آینده اشاره کرد و گفت: تأخیر در راه‌اندازی مترو شهرجدید هشتگرد، موجب خالی ماندن واحدهای مسکونی مهر در این شهر شده، چرا که مردم انتظار دارند امکان تردد و دسترسی سریع به مرکز استان البرز و پایتخت برایشان فراهم شود، بدین ترتیب با راه اندازی مترو، شهر جدید هشتگرد پویاتر می‌شود و به منزله شهر خوابگاهی تلقی نخواهد شد.

پالیزگیر با بیان اینکه مترو از مهمترین زیر ساخت‌های این شهرستان محسوب می‌شود افزود: با افتتاح مترو بار ترافیکی بزرگراه کرج - قزوین کاهش می‌یابد و تردد بیش از ۷۰ هزار نفر با قطار برقی، هزینه‌های مردم را نیز در حمل و نقل کاهش می‌دهد.

وی همچنین از واگذاری ۲ هزار واحد مسکن مهر و افتتاح ۲ مدرسه و یک مسجد بمناسبت هفته دولت سال جاری خبر داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار