یک شرکت کاریابی صوری که، برای افراد جویای کار در کرج دام پهن می کرد و از آنها کلاهبرداری می کرد دستگیر شد.
کد خبر: ۷۷۱۷۳۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶ 14 August 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری یک کلاهبردار سابقه دار که با راه اندازی شرکت های کاریابی صوری در استان های مختلف اقدام به کلاهبرداری از افراد جویای کار می کرد، در کرج خبر داد.

سرهنگ "محمد نادربیگی" با اعلام این خبر گفت : در پی ارجاع یک فقره پرونده کلاهبرداری از کلانتری 26 ماهدشت به پلیس آگاهی مبنی بر راه اندازی یک شرکت صوری کاریابی به صورت کار در منزل، رسیدگی به پرونده در دستور کار پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت.

وی گفت : در بررسی کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری این پلیس مشخص شد که در پی تبلیغات گسترده این شرکت صوری افراد جویای کار به دفتر شرکت مراجعه و مبلغ 4 میلیون و 850 هزار ریال برای ثبت نام ، پیش قسط تحویل لوازم کار و خرید لباس کار از آن ها دریافت و برای این که اطمینان آن ها را جلب کند تاریخ شروع به کار رانیز مشخص می کرد اما؛ پس از دریافت مبالغ از مشتریان در موعد تعیین شده اقدام به تخلیه دفتر کرده و متواری می شد.

این مقام انتظامی بیان کرد : نامبرده که دارای سابقه کلاهبرداری با همین شیوه است در استان های دیگر نیز با راه اندازی شرکت کاریابی و جمع آوری مبالغی از مردم متواری شده که طی استعلام های صورت گرفته، 11 مورد آدرس از متهم و خانواده اش شناسایی که پس از مراجعه به آدرس ها مشخص شد که تمامی آن ها غیر واقعی بوده است

وی گفت : ماموران با انجام اقدامات گسترده پلیسی مخفیگاه متهم را شناسایی و با تعقیب و مراقبت های صورت گرفته ، از طریق وی را در یک عملیات غافلگیرانه در یکی از مناطق کرج دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند .

سرهنگ نادربیگی با بیان این که متهم در بازجویی های ماموران به جرم خود مبنی بر راه اندازی شرکت کاریابی صوری و کلاهبرداری از 23 نفر در استان های مختلف اعتراف کرده است گفت : متهم علاوه بر راه اندازی این شرکت در کرج ، 2 شرکت کاریابی دیگر نیز در هشتگرد و شهریار راه اندازی کرده و به همین روش از تعدادی از شهروندان کلاهبرداری کرده که پرونده های آن ها نیز در حال پیگیری است .

رئیس پلیس آگاهی استان البرز با بیان این که بیشتر شرکت های کاریابی غیر مجاز در کلان شهرها فعال هستند گفت: یکی از مسائلی که کارجویان باید به آن توجه کنند این است که به تاریخ مجوز واحدهای کاریابی دقت بیشتری داشته باشند زیرا بسیاری از این واحدها فاقد مجوزهای معتبر هستند.

وی اظهار کرد : درست است که نیاز به داشتن شغل یکی از دغدغه های هر فردی است؛ اما باید دقت کرد تا گرفتار بنگاه های سودجو ی کاریابی نشوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار