رئیس اتحادیه عکاسان و فیلم برداران کرج گفت: هرگونه عکاسی و فیلم برداری توسط افراد وآتلیه ها باید با مجوز رسمی از این اتحادیه صورت بگیرد.
کد خبر: ۷۷۰۹۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷ 11 August 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ سعید امیدوار اظهار داشت: فیلمبرداری و عکاسی از جمله حرفه هایی است که نیازمند اخذ مجوز رسمی است.

وی در ادامه تصریح کرد: به دلیل سود دهی و درآمد بالا برخی از فرصت طلبان بدون داشتن مجوز و مکان ثابت از این راه اقدام به کسب درآمد می کنند.

امیدوار بیان داشت: در مواردی ما شاهد شکایت های شهروندان مبنی بر تغییر آدرس محل کار عکاسان بوده ایم که حتی آنشانی از محل کار جدیدشان در دسترس نبوده است.

رئیس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران افزود: با اقدامات فوری که انجام شد توانستیم از واحدهایی که دارای مجوز می باشند در صورت جابجایی محل کسب وکارشان اطلاعات محل جدید را اخذ تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری به عمل آید.

امیدوار اظهار داشت:قیمت تعیین شده در آتلیه های عکاسی بر اساس سایز و نوع عکس پرسنلی افراد مشخص می شود ودریافت مبلغ خارج از تعرفه مجاز نیست.

وی با اشاره به مشکلات عمده ای که در این فضا وجود دارد بیان کرد:برخی مراکز از جمله پیشخوان دولت، پلیس به علاوه ۱۰، مدارس، اداره ثبت احوال و غیره اقدام به عکاسی از مراجعین میکردند که با دستور مقام قضایی از این به بعد هرگونه عکاسی با مجوز از اتحادیه عکاسان و فیلم برداران صورت می پذیرد.

رئیس اتحادیه عکاسان و فیلم برداران در انتها با اشاره به فعالیت برخی شرکت های غیر مجاز که بدون داشتن هرگونه مجوز رسمی اقدام به عکاسی و فیلمبرداری از مراسمات میکنند گفت: شهروندان مخصوصا زوج های جوان  باید اینگونه افراد را  شناخته و قبل از عقد هرگونه قرار داد با این افراد حتما از داشتن مجوز رسمی از اتحادیه عکاسان و فیلم برداران اطلاع یابند.

برچسب ها: عکاسی ، مجوز ، البرز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار