معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: برخورد بد پرسنل و کیفیت نامناسب غذا مهمترین دلایل نارضایتی مردم از بیمارستان‌های استان است.
کد خبر: ۷۷۰۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲ 11 August 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ سیامک جبارنیا اظهار کرد: متاسفانه در شرایط نامناسبی قرار داریم و قیمت تجهیزات و دستگاه‌های پزشکی به خاطر تحریم‌ها و بالا رفتن قیمت دلار به شدت افزایش یافته که همین امر استرس و فشار زیادی را برای مدیریت درمان استان به همراه دارد.

وی ادامه داد: در این شرایط تمرکز سیستم بر حفظ داشته‌ها و کنترل مستمر دستگاه‌ها و تجهیزات درمانی است تا از خرابی آنها تا حد امکان جلوگیری شود چون در شرایط فعلی تعمیر یک تیوپ سی تی اسکن چیزی حدود 500 میلیون تومان هزینه دارد.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب پرداخت‌های بیمه‌ای توضیح داد: پس از اجرای طرح تحول سلامت پرداخت‌های بیماران به مراکز درمانی به حداقل رسیده و بیمه تامین اجتماعی و سلامت موظف به پرداخت بخش عمده‌ای از هزینه درمانی بیماران هستند.

جبارنیا خاطرنشان کرد: با پایین آمدن دریافت‌های نقدی برخی مراکز درمانی برای تامین هزینه‌های خود که خرید نقدی دارو، حقوق پرسنل، پرداخت هزینه‌های گاز، آب و ...   را شامل می‌شود با مشکلاتی مواجه هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز تصریح کرد: متاسفانه ماه‌هاست بیمه سلامت و تامین اجتماعی در قبال خدماتی که مراکز درمانی استان به بیماران ارائه داده اند، پولی پرداخت نکرده‌اند که امیدواریم این روند تغییر کند چون مراکز درمانی باید نقدی خرید کنند ولی بخش اندکی از هزینه خدماتی که ارائه می‌دهند نقدی است.

وی توضیح داد: در شرایط سخت فعلی تمام تاکید ما بر ارائه خدمات مطلوب از سوی مراکز درمانی به بیماران است و به دنبال آن هستیم که بیماران با رضایت و پس از کسب سلامت خود بیمارستان را ترک کنند.

وی گفت: در حال حاضر بیشترین نارضایتی مراجعان به برخورد بد پرسنل و کیفیت نامناسب غذای بیمارستان‌ها مربوط می‌شود و مشکلی در خصوص ارائه خدمات پزشکی و درمانی نداریم.

این مسئول در پایان از خرید چهار دستگاه سی تی اسکن خبر داد و افزود: این دستگاه‌ها به زودی در بیمارستان‌های امام علی(ع)، ثارالله، کمالی و کوثر نصب می‌شود. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار