عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: واسطه‌ها و دلالان در تمامی حوزه‌ها حضور دارند، بخشی از نقدینگی کشور در اختیار این افراد است و هر روز در بخشی از بازار که خلاء در آن وجود دارد ورود می‌کنند.
کد خبر: ۷۶۷۱۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 30 July 2019

به گزارش تابناک فارس: علی اکبری عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی چندی پیش در خصوص نقش دلالان در افزایش قیمت گوشت قرمز، گفت: واسطه‌ها و دلالان در تمامی حوزه‌ها حضور دارند، بخشی از نقدینگی کشور در اختیار این افراد است و هر روز در بخشی از بازار که خلاء در آن وجود دارد ورود می‌کنند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حضور دلالان در بازار، جامعه را با مشکل مواجه می‌کند، ادامه داد: مقابله با دلالان به عنوان عارضه اقتصاد کشور راه حل دارد، صنف مربوطه یکی از بخش‌هایی است که باید با حضور دلالان در بازار مقابله کند زیرا بخشی از منافع آنها به این موضوع گره خورده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه وزارت جهاد کشاورزی به عنوان بخشی از سیستم اقتصادی کشور که توزیع کننده گوشت قرمز نیز است باید حضور واسطه‌ها در بازار را کنترل کند، عنوان کرد: باید میان دستگاه‌های نظارتی کشور نیز برای برخورد با واسطه‌ها و دلالان هماهنگی و همگرایی وجود داشته باشد.


وی افزود: موضوع حضور واسطه‌ها و دلالان در بازار گوشت قرمز از مدت‌ها قبل در کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی مورد توجه و بررسی قرار گرفته و نمایندگان بر این موضوع تاکید دارند که باید با استفاده از ابزارهای نظارتی و مشارکت مردم با آن برخورد شود.

اما وزیر صنعت در مورد قیمت کالاها می گوید:تثبیت یا کاهش قیمت دلار در یک دوره زمانی بر قیمت‌ها اثرگذار است و همان گونه که در حال حاضر از افزایش بهای اجناس جلوگیری شده، تلاش می‌کنیم همزمان با تثبیت قیمت دلار، نرخ کالاها نیز کاهشی شود.

 اولاً معلوم نیست که منظور از تثبیت قیمت دلار چیست؟ مگر نه اینکه تا چند  روز پیش قیمت دلار تا  ۱۵ هزار تومان پیش رفت؟ اگر این چند روز که دلار در کانال 12 هزار و 13 هزار تومان در رفت و آمد است تثبیت حساب می شود پس آقای رحمانی درست می فرمایند.

ثانیاً اگر منظور از تثبیت قیمت کالاها حفظ قیمت های کنونی که طبق آمار در برخی موارد تا 200 درصد افزایش داشته اند، می باشد که باید گفت این تثبیت دردناکی است...

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار