مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری همدان از سرمایه‎گذاری هندی‎ها در سایت بازیافت زباله همدان خبر داد و گفت: اجرای طرح هاضم در سایت زباله همدان ۸ میلیارد تومان سرمایه‎گذاری نیاز دارد.
کد خبر: ۷۶۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶ 14 August 2015
مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری همدان از سرمایه‎گذاری هندی‎ها در سایت بازیافت زباله همدان خبر داد و گفت: اجرای طرح هاضم در سایت زباله همدان ۸ میلیارد تومان سرمایه‎گذاری نیاز دارد.

به گزارش تسنیم؛ بابک مهدی آزاد در کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان اظهار داشت: اجرای طرح هاضم در سایت زباله همدان، طرح قبلی در این سایت را تکمیل کرده و فرآیند پردازش زباله را کامل می‌‏کند.

وی افزود: در طرح قبلی پس از مرحله پردازش از زباله کمپوست تولید می‎شد که سبب تولید گاز و شیرآبه شده و مشکلاتی را به وجود می‎آورد که با اجرای این طرح هاضم گاز تولیدی به برق تبدیل می‎شود.

آزاد با اعلام اینکه طرح هاضم در زمینی به مساحت ۲ هزار مترمربع اجرایی می‎شود، تصریح کرد: این طرح از نظر زیست محیطی نسبت به طرح قبلی بهبود یافته و مکمل طرح قبلی است.

وی با اشاره به اینکه ۸۵ درصد از زباله شهر همدان تر است، بیان کرد: برای اجرای این طرح ۸ میلیارد تومان اعتبار پیش‎بینی شده که به طور کامل از سوی سرمایه‎گذار تامین شده و از سوی دیگر بین دو سرمایه‎گذار هماهنگی‎ها به وجود آمده تا اجرای طرح سایت بازیافت زباله تکمیل شود.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری همدان با اعلام اینکه طرح هاضم سایت بازیافت زباله شهر همدان پس از موافقت شورای شهر در مدت ۶ ماه اجرایی می‌‏شود، تاکید کرد: شهرداری همدان تنها زمین را در اختیار سرمایه‎گذار گذاشته و هزینه اجرا توسط سرمایه‎گذار تامین می‏‌شود.

سرمایه‎گذار هندی سایت بازیافت زباله همدان نیز در این جلسه گفت: زمینه برای سرمایه‌گذاری در این سایت فراهم شده و آمادگی آغاز کار در ۱۰ روز آینده وجود دارد.

سیدرضا افخم با اشاره به اینکه در حال حاضر در چند پروژه در ایران سرمایه‎گذاری کرده‎ایم، عنوان کرد: سرمایه برای سرمایه‌گذاری در چند پروژه نداریم ولی با دو بانک ایرانی مذاکره شده تا تسهیلات لازم را برای اجرای طرح‌ها در قالب تسهیلات پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه نخستین بار طرح هاضم زباله در هندوستان اجرا شده و برای دومین بار در شهر همدان عملیتی می‎شود، تصریح کرد: این طرح بسیار اقتصادی بوده و در مدت زمان کمی اجرایی می‎شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار