کد خبر: ۷۶۴۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۶ 14 August 2015

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان البرز، میزان خسارت سیل تیرماه جاری به روستاهای حاشیه جاده چالوس در بخش آسارای کرج و شهرستان طالقان را 83 میلیارد ریال اعلام کرد.

حیدر حامدی روز پنج شنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:پس از وقوع حادثه سیل درروستای سیجان و دیگر روستاهای بخش آسارا، تیم های خدمات رسان و ارزیاب بنیاد مسکن استان در محل حادثه حضور یافتند.

وی ادامه داد: گزارش اولیه خسارتهای وارده ناشی از سیل اخیر به ساختمانهای مسکونی و تاسیسات زیر بنایی در همان ساعت های اولیه برای تامین اعتبار به اداره کل مدیریت بحران استانداری البرز انعکاس یافت.

حامدی گفت: تاکنون اقدامات موثری برای زیر سازی راه ارتباطی روستای سیل زده سیجان انجام شده است.

به گفته این مسوول، اقدامات عمرانی را شامل پاکسازی و زیر سازی مسیر اصلی روستای سیجان و لایروبی مسیل داخل روستا با همکاری شرکت آب منطقه ای استان انجام شده است.

وی اظهار کرد: برای پاکسازی مسیرولایروبی رودخانه روستای سیجان از ماشین آلات سنگین راه سازی از قبیل گریدر، غلتک، لجن کش و دوستگاه خودرو کمپرسی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ماشین آلات سایر دستگاه های اجرایی استان استفاده شد.

وی ادامه داد: با پیگیری مسوولان استان البرز و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، 200 میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای یک هزار واحد مسکونی وام بازسازی با بهره کم در روستاهای مذکوربا تصویب هیات وزیران اختصاص یافت.

حامدی اظهار کرد: به ازای هر واحد آسیب دیده مسکونی 200میلیون ریال وام بازسازی اختصاص یافت.

وی افزود: این تسهیلات با همکاری بانک های عامل استانی پس از معرفی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان البرز با کارمزد چهار درصد و با ضمانت زنجیره ای به روستاییان سیل زده پرداخت می شود.

وی یاد آور شد: مدت بازپرداخت این وام 15ساله است.

حامدی گفت: علاوه بر این با تصویب هیات وزیران مبلغ 50میلیون ریال کمک بلاعوض نیز به هریک از واحد های خسارت دیده پرداخت می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار