در حالی که 93 درصد واحدهای صنعتی کشور کوچک و متوسط است اما اشتغالزایی این واحدها 45 درصد است. طرح های بزرگ عمدتا دولتی هستند و عمده اقتصاد کشور دولت است.
کد خبر: ۷۶۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۶ 13 August 2015
مشاور امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در این بازدید گفت: در حالی که 93 درصد واحدهای صنعتی کشور کوچک و متوسط است اما اشتغالزایی این واحدها 45 درصد می باشد.
امین رضا بهرام پور افزود: طرح های بزرگ عمدتا دولتی هستند و عمده اقتصاد کشور دولت است.
وی گفت: صنایع بزرگ مانند خودروسازی وابسته به صنایع کوچک و تولید کننده قطعات هستند.
وی بیان کرد: واحدهای بزرگ صنعتی مثل پتروشیمی هم مواد اولیه و خام تولید و صادر می کنند که اگر این مواد خام را در صنایع کوچک سرمایه گذاری کنیم هم اشتغالزایی و هم درآمد بیشتری خواهد داشت.
مدیرعامل شرکت ویژگان بسپار شرق نیز در بازدید خبرنگاران از این شرکت گفت: سال 79 کارخانه احداث و 11 ماه بعد بهره برداری شد و تولید مستربچ (ماده پلیمری که 2.5 درصد دوده، تا 50 سال مقاومت در برابر نور خورشید داشته باشد) تنها تولیدی شرکت بود.
حسین افرازی افزود: بعد از مدتی پلی اتیلن پی 100 را برای تولید لوله های 16 که صد درصد از خارج وارد می شد در سال 82 برای اولین بار تولید کنیم.
وی گفت: نزدیک چند سال طول کشید تا اعتماد بازار داخلی را جلب کردیم و الان تولید کننده این ماده غیر از ما به چند کارخانه در کشور رسیده است.
وی تصریح کرد: در صنایع خودروسازی نیز در سال 84 به تولید سپر خودرو اقدام کردیم تقریبا هر سال طرح توسعه داشته ایم تا سال 87 که افزایش فضا را در نظر گرفتیم.
افرازی بیان کرد: طرح توسعه بعدی در زمینه پلی اتیلن شبکه ای که ماده اولیه کابل های فشار متوسط و ضعیف است و برای صنایع کابل سازی مصرف دارد.
مدیرعامل شرکت ویژگان بسپار شرق گفت: در مجموع حداقل 20 نوع محصول تولید کردیم که بسته به شرایط و تشخیص اقدام به تولید می شود.
وی افزود: طرح جدیدی هم برای پایان آذرماه به بهره برداری خواهد رسید تا ظرفیت شرکت را افزایش دهیم و تبدیل به بزرگترین تولید کننده پلیمرهای مهندسی در کشور شویم.
وی گفت: 75 نفر در این شرکت مشغول به کار هستند و تا چند ماه آینده 50 نفر نیز اضافه خواهد شد.
افرازی به سه رکن اساسی در تولید اشاره کرد و گفت: احداث ساختمان کارخانه، خرید ماشین آلات و تکنولوژی و اساسی ترین و مهمترین رکن، منابع انسانی است که بازتاب مسایل جامعه را به داخل واحد صنعتی از نظر علم و دانش منتقل می کند. 
مدیرعامل مجموعه شرکت گرانیکا تولید کننده سازه های فولادی و صنعتی نیز در این بازدید گفت: حجم تولید سالیانه حدود 6 هزار تن در این کارگاه می باشد.

وحید کبیری افزود: از سال 90 پروانه بهره برداری کسب کردیم و با سرمایه گذاری 80 میلیارد ریال و زیربنای 1.5 هکتار عرصه کارخانه مشغول به فعالیت در تولید سازه های فولادی هستیم.
وی به مشکلات در برنامه ریزی اشاره کرد و گفت: نوسان قیمت ها، بحث نقدینگی و سود تسهیلات بانکی که 25 تا 30 درصد از مشکلات در توسعه هستند.

کبیری گفت: با توجه به زلزله خیز بودن استان کرمان جوشکاری سازه های ساختمانی بصورت تمام اتوماتیک و نیمه اتوماتیک انجام می شود و مقررات ملی و استاندارد کاملا رعایت می شود. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار