شهر شیراز و سومین حرم اهل بیت (ع) در شب میلاد با سعادت هشتمین پیشوای شیعیان جهان، حضرت ثامن الائمه، علی ابن موسی الرضا (ع) غرق در جشن و نور و سرور شده است.
کد خبر: ۷۶۲۴۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱ 14 July 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:حرم مطهر برادر بزرگوار علی بن موسی الرضا، حضرت احمد بن موسی شاهچراغ علیهما السلام امشب پذیرای دلدادگان و عاشقان رضوی است.

صحن و سرای حرم مطهر احمد بن موسی چراغان شده است و زائران و مجاوران حرم با پخش نقل و شیرینی در این شادمانی شریک شدند.

سخنرانی مذهبی، مولودی خوانی و منقبت خـوانی و جز خوانی قرآن از جمله ویژه برنامه‌های حرم مطهر حضرت احمد ابن موسی شاهچراغ (ع) است.

این ویژه برنامه‌ها امروز در زاد روز میلاد این امام همام نیز در حرم‌های مطهر، سید علاء الدین حسین و علی بن حمره علهیما السلام نیز برگزار می‌شود.

شیفتگان خاندان عصمت و طهارت (ع) با چراغانی و آذین بندی مساجد، معابر و سردر منازل و مغازه‌ها و برپایی آیین‌های جشن شب میلاد هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، در جای جای شیراز، حال و هوای ویژه‌ای به این شهر داده اند.

در بسیاری از نقاط شهر شیراز به همت گروه‌های متعدد مردمی ایستگاه‌های صلواتی ایجاد شده است و در این ایستگاه‌ها با شیرینی و شربت از شهروندان پذیرایی می‌شود.

امام علی بن موسی‌الرضا (ع) هشتمین امام شیعیان در یازدهم ذیقعده سال ۱۴۸ هجری قمری در مدینه منوره دیده به جهان گشود.

نام مبارک ایشان علی و کنیه آن حضرت ابوالحسن و مشهورترین لقب ایشان «رضا» به معنای «خشنود» است. یکی از القاب مشهور حضرت، «عالم آل محمد» است. این لقب نشانگر ظهور علم و دانش ایشان است.

پدر بزرگوار امام رضا، امام موسی کاظم (ع) پیشوای هفتم شیعیان بود که در سال ۱۸۳ ﻫ. ق، به دست هارون عباسی به شهادت رسید و مادر گرامیشان نجمه نام داشت.

امام رضا (ع) در مدینه، پس از شهادت پدر، امامت بر مردم را بر عهده گرفت و به رسیدگی امور پرداخت، شاگردان پدر را به دور خویش جمع کرد و به تدریس و تکمیل حوزه علمیه جدش امام صادق (ع) مشغول شد و در این راستا گام‌های بزرگ و استواری برداشت.

مدت امامت حضرت رضا (ع)، حدود ۲۰ سال طول کشید که ۱۷ سال آن در مدینه و سه سال آخر آن در خراسان گذشت.

امام رضا (ع) پس از هفده سال سکونت در مدینه و تبلیغ دین و ارشاد مردم، با نقشه و حیله مامون عباسی، راه خراسان را در پیش گرفت. آن حضرت پس از قبول اجباری ولایت عهدی مامون و گذشت سه سال، در ۵۵ سالگی به دست این خلیفۀ عباسی به شهادت رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار