مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس گفت: هلال احمر به جز فعالیت در زمان بحران و حوادث، فعالیت های اجتماعی و پیشگیری از بحران نیز فعال است که نیازمند همکاری و مشارکت رسانه ها در بخش آموزش های عمومی فراگیر به مردم در زمان بحران است.
کد خبر: ۷۶۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۹ 13 August 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا:فیض الله جعفری ، چهارشنبه در بازدید و دیدار با خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی استان فارس بیان کرد: ارائه آموزش های عمومی درزمینه پیشگیری و نحوه همکاری مردم با دستگاه های امداد رسان یکی از فعالیت های اصلی جمعیت هلال احمر است که برای فرهنگ سازی و تبیین این مهم نیازمند همکاری بیشتر رسانه ها هستیم.
وی افزود: بر این باوریم که رسانه ها و خبرنگاران باید در بحث آموزش عمومی همکاری بیشتری با هلال احمر داشته باشند و مردم را با آموزش های علمی و مناسب برای انجام وطائف درست و صحیح هلال احمر مشارکت دهند.
جعفری گفت: تاکنون فعالیت های مناسبی در بحث آموزش های عمومی و مردمی در بافت تاریخی شیراز و برخی از شهرستان ها انجام شده است که می طلبد سایر دستگاه ها در این زمینه همکاری بیشتری با هلال احمر استان داشته باشند.
او اظهارداشت: هلال احمرمتولی بحران نیست اما در زمان بحران به کمک سایر دستگاه ها در صحنه حاضر است و هلال احمر استان با تشکیل تیم های حرفه ای در زمینه های جاده، سیلاب، ارتفاع و اسکان اضطراری آماده مقابله با بحران در استان است.
جعفری افزود: مهمترین نیاز ما و دستگاه های امداد رسان در حوداث و بحران ها، همکاری و مشارکت مردم است که اگر این مهم وجود نداشته باشد تمام فعالیت های ما در خدمت به مردم ابتر است.
وی با اشاره به اهمیت خبر و رسانه درهدایت افکار عمومی و جامعه اظهارداشت: رسانه و خبرنگاران رابط بین مردم و مسئولان و نماد افکار عمومی هستند که باید نقاط ضعف و قوت هر بخش را شناسایی و با بیان مناسب آنها به مسئولان در جهت رفع آنها همکاری کنند.
جعفری گفت: هلال احمر یک بالگرد برای امداد رسانی در بحران دارد که در زمان بروز بحران و حوادث ویژه و نیاز در استان از آن استفاده می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار