عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: خودروسازان باید شرکت‌های مازاد خود را منحل، واگذار و تعطیل کرده و یا به فروش رسانند و اگر این عوامل را انجام دهند قیمت خودرو 30 درصد کاهش می‌یابد.
کد خبر: ۷۵۹۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰ 05 July 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی نادر قاضی‌پور ، با اشاره به اینکه در ایران به خودروسازی به عنوان بنگاه اقتصادی نگاه نمی‌شود، اظهار کرد: متاسفانه به خودروسازی به عنوان بنگاه سیاسی نگریسته شده و حیاط خلوت دولتمردان محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر تولید خودرو در ایران به پنج میلیون دستگاه برسد که سه میلیون آن نیاز داخلی و دو میلیون به خارج از کشور صادر شود، هم کیفیت محصول افزایش یافته و هم، قیمت آن مناسب می‌شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به علل افزایش قیمت بی‌رویه خودرو افزود: علل آن در این اواخر کاهش تولید بوده است اما در کلیت، برای اینکه خودرو ارزان تولید شود در ابتدا نقدینگی و سرمایه در گردش خودروها باید افزایش یابد.

قاضی پور گفت: شرکت‌های خودروسازی بزرگ ایران مثل سایپا و ایران‌خودرو که بیش از 90 درصد تولیدات به آنها مربوط است، هر یک دارای بیش از 100 شرکت هستند که تعدادی از آنها در کل زیان‌ده هستند.

وی اظهار کرد: خودروسازان باید شرکت‌های مازاد خود را منحل، واگذار و تعطیل کرده و یا به فروش برسانند و به کار بانکداری و باشگاه‌داری نپردازند و هزینه‌های خود را کاهش دهند اما متاسفانه موفق نمی‌شوند و اگر این کارها را انجام دهند، قیمت خودرو 30 درصد کاهش می‌یابد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به اینکه خودروسازان هم‌اکنون خواهان اعلام برای خروج از شمول ماده 141 قانون تجارت هستند بیان کرد: من به شدت با آن مخالف هستم و اگر آنها ارزیابی شوند، دارایی‌شان بیش از بدهی آنها است و چون طرز ارزیابی آنها درست نیست، بدهی آنها بیش از دارایی آنها شده است.

قاضی پور افزود: اعلام ورشکستی از سوی مدیران نیز خلاف قانون است و از سوی دیگر به خودروسازان انحصار ایجاد کرده‌اند که برای آنها سودآور است و لذا بی‌دلیل اعلام می‌کنند که با واردات خودرو موافق هستیم، چون شعار است.

وی اظهار کرد: عدم واردات خودروی خارجی سبب رونق داخلی شده و از زمانی که کمپین عدم خرید خودرو ایجاد شد، بنده تنها فردی بوده که اعلام کردم که این کمپینگ آمریکایی است، چون نزدیک یک میلیون نفر به طور مستقیم با اشتغال خودروسازان ارتباط دارند.

قاضی‌پور بیان کرد: اگر هر خانواده ایرانی صاحب یک خودروی ایرانی باشد، اشتغال ایجاد کرده و اگر خودروی خارجی استفاده کند یک خانواده بیکار می شوند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار