فرماندار کرمانشاه گفت:اجاره بها به صورت غیرمتعارف و غیرمنطقی بالا رفته که هیچ سنخیتی با نرخ تورم ندارد.
کد خبر: ۷۵۹۵۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵ 04 July 2019

فضل الله رنجبر فرماندار کرمانشاه  با اشاره به شرایطی که در حوزه گرانی اجاره بها در کرمانشاه رخ داده عنوان کرد: اجاره بها به صورت غیرمتعارف و غیرمنطقی بالا رفته که هیچ سنخیتی با نرخ تورم ندارد، اگرچه خلأ‌های قانونی در زمینه برخورد با گرانی اجاره بها وجود دارد، اما بی‌قانونی مطلق نداریم و این خلأ‌ها نباید زمینه سواستفاده برخی از افراد را فراهم کند. 

وی افزود: متاسفانه بسیاری از افرادی که اجاره بهای زیاد برای ملک خود در نظر می‌گیرند تمکن مالی هم دارند، اما به اجاره بها به عنوان یک محل درآمد نگاه می‌کنند.

رنجبر از تاثیرگذاری قابل توجه بنگاه‌های معاملات ملکی در زمینه معاملات مسکن یاد کرد و گفت:بنگاه‌ها می‌تواند نقش بسزایی در کاهش اجاره مسکن داشته باشند.

فرماندار کرمانشاه از بنگاه‌های معاملات املاک خواست از صاحبخانه‌هایی که قیمت‌های غیر متعارف پیشنهاد می‌دهند، ملک نپذیرند تا آن‌ها نیز از مواضع خود کوتاه بیایند، البته مواردی هم به ما گزارش شده که مردم به خصوص در محلات فقیر و حاشیه نشین شهر از اثرگذاری بنگاه‌های معاملات ملکی در گرانی اجاره بها گلایه داشتند.

رنجبر خواستار حذف دست دلالان از بنگاه‌های معاملات ملکی هم شد و عنوان کرد: این دلالان نیز تاثیر زیادی در بالا رفتن اجاره بها دارند.

وی در پایان گفت:اگر مجموع این اقدامات به خوبی صورت گیرد، باید افزایش اجاره بها نسبت به سال گذشته حداکثر ۱۵ تا ۲۰ درصد باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار