رئیس حوزه هنری استان یزد گفت: مرکز آموزش پژوهش حوزه هنری کشور با روی کار آمدن مدیر جدید یک برنامه ی کیفی و جدی در عرصه تربیت هنرمند با طراز انقلاب اسلامی که همان نگاهی است که حوزه هنری قبلا داشته را در پیش گرفت.
کد خبر: ۷۵۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۳ 12 August 2015
به گزارش تابناک یزد به نقل از یک سایت محلی،محمد صادق کوچک زاده به چگونگی واگذاری دانشگاه سوره یزد اشاره کرد و افزود: بواسطه این سیاست معاونت آموزش، پژوهش به مرور هنرستان ها و حتی دانشگاه سوره را به فضاهای دیگر واگذار کرد تا حوزه هنری بتواند تمام تمرکز خود را بر روی سیاست های کلان حوزه بگذارد و اخیرا هنرستان سوره را با توافقی که انجام شد به مدیریت گذشته آن واگذار کردیم و در استان یزد دیگر هنرستانی بعنوان هنرستان سوره در یزد نداریم.


وی به دلایل واگذاری دانشگاه سوره یزد به مدیریت قبلی آن اشاره کرد و گفت: دلیل واگذاری این است که اداره کردن هنرستان سوره برای حوزه هنری فعالیتی در راستای ماموریت نبود و هنرستان و پرورش هنرجو به وزارت آموزش و پرورش بر می گردد و از همان ابتدا هم دلیلی بر اجرای این کار توسط حوزه هنری نبوده است.

 

رئیس حوزه هنری استان یزد خاطر نشان کرد: در کل، جریان آموزش و تربیت نیروی انسانی در حوزه هنری به بخش هایی بعد از هنرستان بازمی گردد و یا حتی اواسط و بعد از دانشگاه و ما نیز دنبال افرادی هستیم که حداقل ها و مقدمات در عرصه هنر و ادب را پی گرفته باشند و حوزه هنری افرادی را زیر نظر خود می گیرد که به سمت و سوی تولید کار پیش می روند.


کوچک زاده به فعالیت حوزه هنری در عرصه آموزش اشاره کرد و اظهار داشت: در حوزه آموزش های ابتدایی و مقدماتی همچنان که هنرستان ها از قبل فعالیت داشتند هنوز هم به کار خود ادامه می دهند و در بخش های مختلف با مجوز اداره ارشاد یا وزارت آموزش پرورش فعالیت خود را پی می گیرند.


وی در پایان گفت: این سیستم کلان حوزه هنری بود که هنرستان دختران سوره یزد هم تحت تاثیر این قانون قرار گیرد و با تصمیم دوستان این هنرستان با تمام امکانات به مدیریت قبلی خود واگذار شد و ما نیز در حوزه هنری باید تلاش خودمان را بیشتر کنیم تا در تولید کارهای ارزشی و فاخر بتوانیم آثار ارزشمندی را ارائه کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار