مروری بر روزنامه های امروز 21 مرداد ماه؛
آزاد شدن فروش نفت ایران، واکنش ها به اظهارات آقای دیپلمات، بازتاب های زندان رفتن مهدی هاشمی و اظهارات اخیر یادگار امام از موضوعاتی است که در کانون توجه روزنامه های امروز قرار دارد. همچنین چنگ خیابانی در ترکیه از دیگر موضوعات مهم امروز بوده است.
کد خبر: ۷۵۶۹۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹ 12 August 2015
آزاد شدن فروش نفت ایران، واکنش ها به اظهارات آقای دیپلمات، بازتاب های زندان رفتن مهدی هاشمی و اظهارات اخیر یادگار امام از موضوعاتی است که در کانون توجه روزنامه های امروز قرار دارد. همچنین چنگ خیابانی در ترکیه از دیگر موضوعات مهم امروز بوده است.

در ادامه می‌توانید روایت تابناک از مهم‌ترین مطالب روزنامه‌های چهارشنبه 21 مرداد ماه را مرور کنید.


«روزنامه اعتماد» در گزارشی به موضوع تصویب برجام در مجلس شورای اسلامی پرداخته است. این روزنامه در این گزارش با تیتر « «آري» پارلمان به توافق» به نظرسنجی از میان 100 نماینده مجلس پرداخته و می نویسد: ««اعتماد» براي روشن شدن بيشتر موضع مجلسي‌ها درباره اختلافات حقوقي يادشده، سه سؤال را با حدود صد نفر از نمايندگان مجلس مطرح كرده است. سؤال اول اينكه آيا هر كدام از آنها برجام را يك توافقنامه بين‌المللي مي‌دانند يا خير؟ سؤال دوم نيز اين بود كه آيا اساسا نيازي وجود دارد تا دولت برجام را در قالب يك لايحه تقديم مجلس كند؟ در كنار اين دو سؤال، پرسش ديگري نيز با نمايندگان در ميان گذاشته شد؛ در صورتي كه به هر دليلي برجام به صورت لايحه تقديم مجلس شود پيش‌بيني آنها از نظر نهايي نمايندگان در موافقت يا مخالفت با آن چه است؟

پاسخ نمايندگان به اين سه سؤال در سه گروه مختلف دسته‌بندي شده است. گروه اول اعضاي فراكسيون اصولگرايان و نزديكان جبهه پايداري هستند كه به لحاظ ديدگاه‌هاي سياسي بيشترين فاصله را با دولت دارند. اين گروه همان‌طور كه در ماه‌هاي قبل محور مخالفت‌ها و انتقادها از روند مذاكرات بود، بعد از توافق وين هم به محور تقابل با نتيجه مذاكرات و تيم هسته‌اي كشورمان تبديل شدند. گروه دوم هرچند از اعضاي فراكسيون رهروان به عنوان فراكسيون معتدل‌تر مجلس هستند اما بازهم در دسته‌بندي‌هاي سياسي در رديف منتقدان دولت محسوب مي‌شوند. اين طيف شايد به تندي گروه اول دولت و برنامه‌هاي آن را نقد نكنند اما در دو سال گذشته هيچ تمايل جدي نيز براي قرار گرفتن در موقعيت موافقان مذاكرات نداشته‌اند. شايد به نوعي بتوان گفت كه محمدرضا باهنر ليدر اصلي اين طيف در مجلس است. طيف سوم نيز نمايندگان نزديك به علي لاريجاني در فراكسيون رهروان و همچنين چهره‌هاي اصلاح‌طلب مجلس هستند كه دو سال گذشته را در موضع حمايت از دولت، خصوصا در بحث مذاكرات هسته‌اي گذرانده‌اند. نتيجه دسته‌بندي پاسخ‌هاي نمايندگان به پرسش‌هاي «اعتماد» نشان مي‌دهد كه از يك سو تمام چهره‌هاي گروه سوم تاكيد كرده‌اند كه در صورت ارايه برجام به صورت لايحه به مجلس، اكثر نمايندگان به آن راي مثبت خواهند داد و همين پاسخ از سوي تعداد زيادي از نمايندگان گروه دوم نيز تكرار شده است. از بيست و يك نماينده اين طيف، ١٣ نفر يا به عبارتي ٦٢ درصد در پاسخ گفته‌اند كه مجلس در صورت ارايه برجام در قالب لايحه آن را تصويب خواهد كرد. اما از ٢٦ نماينده گروه اول يا همان منتقدان جدي دولت هيچكدام چنين نظري ندارند. با اين وجود، نكته حايز اهميت اين است كه از ميان ٣٤ نماينده‌اي كه نظر مجلس را به طور مشخص مثبت پيش‌بيني نمي‌كنند، هيچ كسي هم به صراحت نمي‌گويد كه مجلس به برجام راي منفي خواهد داد. تاكيد ٦٦ نماينده بر نظر مثبت مجلس در مقابل ٣٤ نماينده‌اي كه ترجيح مي‌دهند پاسخ اين سوال كه «در صورت ارايه برجام به صورت لايحه، پيش بيني شما از نظر نهايي نمايندگان چه خواهد بود» را با توضيحات مبهمي چون «قابل پيش‌بيني نيست» يا «بايد ديد شرايط چه مي‌شود» بدهند نشان مي‌دهد كه مي‌توان نظر عمومي مجلس را از همين الان مثبت دانست. چرا كه علاوه بر مقايسه آماري دو گروه، در پاسخ‌هاي مبهم منتقدان مذاكرات نوعي از عدم اطمينان نسبت به قضاوت درباره نظر كلي مجلس ديده مي‌شود. همچنين از ميان ٢١ نفري كه معتقدند برجام تنها يك برنامه كاري است، نه يك توافقنامه بين‌المللي ٢٠ نفر در طيف موافقان دولت در فراكسيون رهروان و اصلاح‌طلبان هستند.

در نهايت نيز سي و هشت نفر از نمايندگان يا معتقدند كه نيازي به دادن لايحه نيست يا اعتقاد دارند شوراي عالي امنيت ملي اولويت بالاتري براي تصويب برجام نسبت به مجلس دارد. در همين حال ٧ نفر نيز موضوع را نيازمند بررسي‌هاي بيشتر و دقيق‌تري دانسته‌اند. با اين توصيف شايد بتوان قدري بيش از گذشته موضع عمومي مجلس درباره مناقشات اصلي بر سر برجام را درك كرد. اگر نظر اين صد نماينده ملاك قرار بگيرد مي‌توان گفت در حالي كه اكثريت مجلس برجام را يك توافقنامه بين‌المللي مي‌دانند و معتقد هستند كه دولت بايد آن را به صورت لايحه تقديم مجلس كند، همزمان نيز آماده خواهند بود تا در راي‌گيري نهايي به نفع نتيجه مذاكرات هسته‌اي نظر بدهند و آن را به تصويب خود برسانند. به شرط آنكه در نهايت خبري از لايحه دولت باشد.

همچنین این روزنامه در تیتر یک امروز خود به گفت و گو با صادق خرازی پرداخته است. اعتماد در این گفت و گو با تیتر «توطئه عليه اصلاح طلبان» می نویسد: «اخيرا در گفت‌وگويي با مجله مثلث تكرار كرده است؛ تكراري كه پس از ١٠ روز بازهم باعث شد تا حرف و حديث‌هايي را برايش به دنبال داشته باشد. او در اين گفت‌وگو گفته بود: «كساني را يادم هست كه در دوراني كه سفير بودم با خارجي‌ها مذاكره مي‌كردند و به دشمن گرا مي‌دادند، من آنها را به عنوان اصلاح‌طلب قبول ندارم، ليست‌شان را هم دارم و اگر قرار باشد، روزي به مردم ارايه خواهم داد. و در ادامه به نقل از خزاری می نویسد:« عين عبارت من در گفت‌وگو با مثلث اين است: «كساني را يادم است كه در دوراني كه سفير بودم با خارجي‌ها مذاكره مي‌كردند و به دشمن ‌گرا مي‌دادند؛ من آنها را به عنوان اصلاح‌طلب قبول ندارم.» از اين جمله صريح نه نسبتي به اصلاح‌طلبان بر مي‌آيد و نه اتهامي درباره آنان مطرح شده است.

حال مي‌پرسم چطور برخي اصل مصاحبه را نخوانده، تيتري تحريف شده را بزرگ نمايي كردند و از اين گفته صريح برداشت ديگري كردند؟ سوال من اين است كه چرا برخي دوستان اصلاح‌طلب پس از بازنشر تقطيع‌شده با تيتر تحريف شده مصاحبه ام با روزنامه جوان، فرياد وااصلاحاتا سر دادند؟ چرا طي اين ١٠ روز به اين كشف و شهود نرسيده بودند كه هدف من خيانتكار نشان دادن اصلاح‌طلبان بود؟! و چرا صبر كردند تا جوان اين‌طور تيتر بزند و آنها تازه فهميدند كه منظور من چه بوده است؟ من ممنونم از سوال شما من خيلي صراحت لهجه دارم وهمه بزرگان و عزيزان بزرگ‌تر ما با روحيات و شخصيت من آشنا هستند، اگر روزنامه يا مجله‌اي براي بهره‌برداري يا شيطنت كار خاصي انجام مي‌دهد نه به من مربوط است و نه به حزب و بچه‌هاي عزيز و مظلوم ندا، اگرچه من مسووليت همه حرف‌ها و نظرات خودم را مي‌پذيرم.

اينها ديدگاه‌هاي شخصي و باور من نسبت به اصلاحات است تبيين گذشته و حال و آينده امر مهمي در فرآيند آينده اصلاحات است و اين ديدگاه‌ها مربوط به ندا و حزب نيست و حتي به رييس دولت اصلاحات و بزرگان ديگر هم نيست. به زعم من نبايد در برابر پرسش‌ها و سوالات فراوان در اذهان و افكار عمومي بي‌تفاوت بود يا نگران نسبت به شفاف‌سازي ديدگاه‌ها و نظرات. به زعم من بايد از صراحت و حتي اعتراف در اشتباه يا برخي نااهلي‌ها با كمال جسارت و شجاعت سخن گفت. اصلاحات عطف خاص و درخشندگي‌ها وفضيلت‌هاي خاص خودش را دارد. در مسير راه دچار برخي نارسايي‌ها و برداشت‌هاي انتزاعي شد و نتيجه‌اش مشخص شد و آيا نبايست شكست ما در سال ١٣٨٤ آسيب‌شناسي شود بايد از هنجارها و ناهنجاري‌ها، بايد از فضيلت‌ها و موفقيت‌ها و ناكامي‌ها و اشتباهات سخن گفت؛ اگر نگوييم ديگران سفسطه و توطئه مي‌كنند زشت و زيبا خوب و بد را به افكار عمومي حقنه مي‌كنند. در همه جاي دنيا احزاب از موفقيت‌ها و ناكامي‌ها و قدرت و ضعف در سياست آسيب‌شناسي مي‌كنند اما با ذكر حقايق به آسيب‌شناسي بايد بپردازيم و مسلم بدانيد اصلاحات آن هنگام ماندگار مي‌شود و اصلاحاتي ماندگار است كه بيانگر حقيقت‌ها و واقعيت‌ها باشد. من اتفاقا امروز با كمال افتخار عرض مي‌كنم جناب خاتمي عزيز بعد از رياست‌جمهوري جلسات مهمي با بسياري از صاحب‌نظران و متفكران گذاشتند و نسبت به اصلاحات دو گام بزرگ برداشتند؛ آسيب‌شناسي و بعد منشور اصلاحات و يادم هست ايشان طي چند جلسه به عنوان مواضع و منشور اصلاح‌طلبي رابطه آن با عدالت و آزادي دموكراسي توسعه و اصالت‌ها وارزش‌هاي ديني و ملي بيان داشت. ما هويت اصلاح‌طلبي را مي‌خواهيم بگوييم كه بزرگان حوزه و دانشگاه منادي واقعي آن بودند. برخي اختلاف‌سليقه‌ها و برخي روش‌ها مانع شد كه واقعيت ديدگاه اصلاح‌طلبي بيان شود. هوشياري و دقت ما و ديگران است كه حتي توطئه‌ها را خنثي مي‌كند. ببينيد من حرف دل خيلي از بزرگان اصلاحات را زدم. برويد سراع تك‌تك بزرگان‌مان از آنها سوال كنيد آيا با روش‌ها و ادبيات آن ايام موافق هستند يا مخالف. حتي به زعم من ادبيات دوستان در احزاب امروز با ادبيات آن روز خيلي متفاوت شده است و دستخوش تحول محتوايي شده است.»


«روزنامه آفتاب یزد» در گزارشی با تیتر «دزدی از بی حجابی بدتر است» به نقل از سید حسن خمینی می نویسد: «یادگار گرامی امام تاکید کرد: اینکه نگذاریم ارزش های دینی در جامعه کمرنگ یا مصادره شود، وظیفه و ادای امانت است و اینکه سعی کنیم جامعه ای که در آن زندگی می کنیم از اندیشه ایکه نسبت به آن احساس دین می کنیم خالی نشود یک وظیفه است.به گزارش «انتخاب»،آیت الله سید حسن خمینی همزمان با شب شهادت رئیس مذهب جعفری در مجلس عزاداری هیئت ایثارگران که در حسینیه جماران برگزار شد، با اشاره به رفتار امام راحل در دوری از تهمت و دروغ یادآور شد: کسی جرات نداشت جلوی امام غیبت کند.وی با بیان اینکه آبروی مومن از کعبه بالاتر است، گفت: ممکن نبود جلوی امام به کسی تهمت زد؛ دین کاریکاتوری یعنی اینکه برای من آنچه برای خدا و رسول خدا صد بدی دارد معادل پنج بدی می شود اما آنچه پنج بدی دارد معادل صد بدی قرار می گیرد. تعبیر عوامانه ای هم در این زمینه وجود دارد که گوید «می بخور منبر بسوزان مردم آزاری مکن»! در حالی که هیچ کدام از این کارها مورد قبول نبوده و نباید انجام شود.یادگار امام تصریح کرد: حجاب واجب بوده و دستور قرآن و اسلام است و باید رعایت شود اما دزدی و غیبت بدتر از بی حجابی است.»

همچنین این روزنامه در گزارش دیگری با عنوان «نفت ایران آزاد شد» به موضوع دستورالعمل جدید امریکا در خرید نفت و محصولات پتروشیمی ایران می پردازد و می نویسد: «دولت آمریکا دستورالعمل جدیدی درباره چگونگی خرید نفت خام و محصولات پتروشیمی از ایران در دوران پیش از نهایی شدن تحریم های غرب تنظیم کرده است. بر اساس دستورالعمل مذکور تا زمان اجرایی شدن کامل توافق هسته‌ای که حدود پنج ماه زمان می برد، صادرات نفت ایران به طور کامل و زودتر از موعد مقرر آزاد شد. این خبر در حالی از سوی یک نشریه آمریکایی منتشر شد که صادرات نفت خام ایران در سال های اخیر باتنگ ترشده حلقه تحریم ها به حدود یک میلیون وصد هزار بشکه در روز کاهش یافته است. آن سو تر نیز مسئولانوزارت نفت ایران نیز با بیان اینکه صنعت نفت کشور قابلیت ارتقای ظرفیت صادرات را دارد، آمادگی خود را برای بازگشت به بازار بین المللی انرژی اعلام کردند. اما بازگشت ایران به عنوان یک عنصرقدرتمند دربازارهای انرژی می تواند اثرگذاری های مختلفی درمیان و دراز مدت داشته باشد که کارشناسان این حوزه معتقدند باز شدن دریچه صادرات نفت خام ، غول های نفتی دنیا را برای ایجاد فرصت های تجاری درایران به تکاپو خواهد انداخت».


«روزنامه ایران» در گزارشی با تیتر «جنگ خیابانی مخالفان اردوغان در استانبول» به درگیری های اخیر در ترکیه می پردازد و می نویسد:« حملات خیابانی در استانبول با تعقیب و گریز پلیس و افراد مسلح همراه شد. شدت انفجار مقابل ایستگاه پلیس در استانبول شیشه های منازل اطراف را شکست پس از سه حمله تروریستی به مسافران ایرانی، آژانس های گردشگری از کاهش چشمگیر سفر ایرانیان به ترکیه خبر دادند. دور دوم سفر منطقه‌ای ظریف پس از به ثمر رسیدن توافق هسته‌ای این بار از بیروت پایتخت لبنان آغاز شد. خبرها حکایت از آن دارد که سوریه، هند و پاکستان نیز دیگر کشورهای میزبان وزیر امور خارجه ایران خواهند بود. در این میان تنها سفر به ترکیه است که به تعویق افتاده است. روز گذشته یک مقام مسئول در وزارت امور خارجه تعویق سفر محمدجواد ظریف به ترکیه را تأیید کرد. وی در این باره گفت: این سفر در دستور کار است و به دلیل انطباق نداشتن برنامه‌ها در این محدوده زمانی در اولین زمانبندی بعدی انجام خواهد شد».

«روزنامه کیهان» در ستون یادداشت روز خود به قلم«سعدالله زارعی» با تیتر «ایران بر سر متحد خود معامله نمی کند» نوشت: « بعضی‌ها گمان کرده‌اند که ایران از پرونده‌ای به نفع پرونده دیگر عقب نشسته است به عنوان مثال در سطح منطقه گفته شده است که ایران ایجاد موازنه نظامی بین انصارالله و عربستان را پذیرفته و تحولات نظامی اخیر در عدن، لحج و تعز ناشی از آن است و متقابلاً عربستان عادی‌سازی روابط ریاض و دمشق را پذیرفته است. اگر چه برای این برداشت صدها مقاله و تحلیل در سطح رسانه‌های عربی و غیرعربی منطقه منتشر شده و از جمله روزنامه الاخبار لبنان که به جبهه مقاومت نزدیک است نیز دیروز مقاله‌ای را با همین مضمون به چاپ رسانده ولی این برداشت به طور کلی عاری از واقعیت است. البته این واقعیت دارد که همزمان با کسب آمادگی بیشتر و وارد کردن حدود دو هزار نیروی جدید به جنگ علیه مردم مظلوم یمن از سوی عربستان، ریاض‌ فردی را به طور محرمانه به دمشق اعزام کرده است و درست همزمان با سفر مملوک به ریاض، عملیات سنگین بمباران عدن که به تصرف آن - پس از دو هفته جنگ- منجر شد، آغاز گردید. اما این تحولات تا آنجا که به حمله سعودی به یمن و نتایج آن باز می‌گردد، ارتباطی به موافقت ایران برای باز شدن باب گفت‌وگو میان دولت اسد و دولت سعودی ندارد و به طور اصولی، ایران به اندازه سرسوزنی حاضر به معامله با دولت متجاوز سعودی برسر خون مردم مستقلی که در این دنیا تنها به ایران اعتماد دارند، نیست.


روند مذاکراتی در منطقه برخلاف آنچه برخی رسانه‌ها نوشته و آن را «شکل‌گیری قواعد جدیدی در منطقه» خوانده‌اند، می‌‌تواند تحولات محدودی را در حوزه‌های درگیری پدید آورد، اما نمی‌تواند ماهیت نظام‌های منطقه را دگرگون کند و حس خصومت میان کشوری وابسته به آمریکا با کشوری که آمریکا را کماکان شیطان بزرگ می‌داند و بر بی‌اعتمادی به آن تاکید می‌کند را از میان نمی‌برد. نباید در این مسئله تردید کرد که ایران و عربستان در دو سوی جبهه‌ای قرار دارند که هر یکی غلبه بر دیگری را در نقطه مرکزی دستور کار خود قرار داده‌اند. البته عربستان با آنکه در دو عنصر «دلار» و «برخورداری از حمایت غرب» دست بالاتر دارد اما در عین حال تاکنون نتوانسته یک جبهه منطقه‌ای را به نفع خود به وجود آورد چرا که عربستان خود در زنجیره‌ای قرار دارد که کشورهای عرب و مسلمان عضو آن نیز خود را متعهد به حضور در آن می‌دانند و این در حالی است که ایران در منطقه، جبهه‌ای دارد که اعضای آن به جبهه دیگری وابسته نیستند.

«روزنامه شرق» در گزارشی با تیتر «جریمه بی حجابی در ماشین 100 هزار تومان» می نویسد: «محمدعلی اسفنانی گفت: در جلسه مشترک دیروز مواد یک و دو طرح صیانت از عفاف و حجاب به تصویب رسید که براساس آن برای رانندگان متخلف که خود یا سرنشینان اقدام به کشف حجاب کنند علاوه بر جرایم قانونی، 100 هزار تومان جریمه و 10 نمره منفی در نظر گرفته شد.

وی افزود: کسراز حقوق، تذکر شفاهی و درج در پرونده را هم برای کارکنان خانم ادارات و نهادهای دولتی که در محل کار رعایت حجاب اسلامی نمی‌کنند منظور شده است.اسفنانی درباره مصداق بدحجابی گفت: پوشش سر و گردن به جز گردی صورت از مصادیق حجاب اسلامی است که در آیین نامه عفاف و حجاب نیز به آن اشاره شده است.این نماینده مجلس راننده را مسئول اعمالی دانست که در خودرو اتفاق می افتد و افزود: قانون بنا دارد وضع بدحجابی در جامعه را اصلاح کند.نایب رئیس اول کمیسیون مشترک حقوقی و فرهنگی مجلس درباره مجریان این قانون گفت: ماموران نیروی انتظامی مکلف به اجرای این قانون در زمینه بدحجابی در خودروها هستند و دراین باره اعلام آمادگی نیز کرده اند.

«روزنامه آرمان» در خبری با تیتر «دیدار یک تشکل اصلاح‌طلب با 2 عضو شورای نگهبان» می نویسد: «انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها که یک تشکل اصلاح‌طلب محسوب می‌شود با دو عضو شورای نگهبان آیت‌الله یزدی و آیت‌الله مومن دیدار کرد. حجت‌الاسلام محسن رهامی درباره این دیدار توضیح داد: در این ملاقات گزارشی از سفرهای اخیر خود به استان‌های مختلف کشور و انتظارات مردم و مشکلات استان‌ها را به آیت‌الله یزدی و آیت‌الله مومن ارائه کردیم. وی در ادامه افزود: ما تاکید کرده‌ایم که اسلام قرائت امام خمینی(ره)، مبانی فقه و سیاسی حضرت امام، قانون اساسی، ‌حرکت در چارچوب‌های قانونی، پذیرش کلیه اصول قانون اساسی و جلوگیری از هرگونه ساختارشکنی و قانون اساسی از اصول فعالیت‌های ماست. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه با بیان اینکه در این دیدارها درباره لزوم حضور همه سلایق سیاسی - اجتماعی در مجلس شورای اسلامی و خبرگان تاکید شد، خاطرنشان کرد: ما مطرح کردیم باید افرادی پاکدست و سالم و متخصص به مجلس راه یابند تا مجلس دهم نمادی از اجماع ملی و حضور همه سلایق باشد. ما همچنین تاکید کردیم رهبر معظم انقلاب متعلق به همه جریان‌ها و سلایق مختلف کشور است. بنابراین مجلس خبرگان هم باید متشکل از اقشار و جریان‌های سیاسی و اجتماعی مختلف باشد تا همه احساس کنند که در مجلس نماینده دارند. رهامی در ادامه افزود: ما راه‌های رسیدن به اجماع و وفاق ملی را به حضور آیت‌الله یزدی و آیت‌الله مومن رساندیم و تلاش ما این است که با توجه به بحران‌های منطقه‌ای همه مردم را به پای صندوق‌های رای دعوت کرده و این باور را در میان مردم ایجاد کنیم که تنها راه رسیدن به اهداف نظام، صندوق‌های رای است. دبیر کل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه در ادامه گفت: ما همانگونه که با گفت‌وگو توانستیم مشکلات خود را با دنیا حل کنیم باید با گفت‌وگو نیز مشکلات پیش آمده را حل کنیم. وی همچنین تأکید کرد: ‌ما در این دیدار تأکید کردیم که اصراری نداریم مجلس بعدی در اختیار اصلاحات باشد بلکه تلاشمان این است که مجلسی با حضور متخصصان حوزه‌های مختلف تشکیل شود. رهامی در خصوص مواضع آیت‌الله یزدی و آیت‌الله مومن نیز خاطرنشان کرد: هر دوی این بزرگان از این دیدار استقبال کرده و بر همکاری حوزه و دانشگاه برای حل مشکلات جامعه تاکید کردند. آیت‌ا... یزدی هم تاکید کردند که در خصوص تایید صلاحیت‌ها حتما در چارچوب قانون عمل کرده و اطمینان دادند که افراد سالم و پاک که اسلام و نظام را قبول داشته و به دیدگاه‌های امام و رهبری پایبند هستند، تایید صلاحیت خواهند شد. آیت‌الله مومن هم افزود که دیدگاه‌های سیاسی در تایید صلاحیت‌ها دخالت داده نمی‌شود. ایشان گفتند که در تصحیح اوراق امتحان کاندیداهای مجلس خبرگان، مصححان نام امتحان دهنده را نمی‌دانند و به این صورت گرایش سیاسی و اجتماعی در امتحانات دخالت داده نمی شود».
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار