مدیر مصرف و کاهش آب بدون درآمد شرکت آب و فاضلاب یزد گفت: سرما موجب یخ زدگی و افزایش 9درصدی حجم آب و ترکیدگی کنتورها می شود و تنها روش کارآمد برای جلوگیری از این یخ زدگی، عایق بندی است.
کد خبر: ۷۵۳۹
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰ 24 February 2015
به گزارش تابناک یزد، سیاوش پاکدل افزود: هر ساله با شروع فصل سرما خطر ترکیدگی کنتورهای آب تعداد زیادی از مشترکین آب و فاضلاب را تهدید می کند و در صورت عدم پیشگیری و ترکیدگی کنتور ،حجم زیادی از آب به ناگاه وارد ساختمان شده و می تواند خسارات غیرقابل جبرانی را در پی داشته باشد .
وی یادآور شد: سال گذشته به علت عدم توجه بعضی از شهروندان ، چند هزار کنتور آب در شهرهای استان یزد دچار ترکیدگی شد که علاوه بر وارد کردن خسارات سنگین به تعدادی از منازل و اماکن مشترکین ، منجر به هدر روی حجم بسیار زیادی آب نیز شد.
مدیر مصرف و کاهش آب بدون درآمد شرکت آب و فاضلاب یزد کارآمدترین روش برای حفاظت از کنتور آب را استفاده از خاک اره عنوان کرد و افزود: داخل حوضچه کنتور را از کف حوضچه تا درب حوضچه با کیسه نایلون در بسته محتوای خاک اره پر کرده و در انتها با قرار دادن یک نایلون بزرگ زیر درب حوضچه از ورود رطوبت به داخل حوضچه کنتور جلوگیری کنیم.
پاکدل به ایرنا گفت: استفاده از البسه ، پتوی کهنه ، پشم شیشه فوم دار و حتی قرار دادن موکت داخل حوضچه کنتور یکی دیگر از روش های مؤثر برای جلوگیری از سرمازدگی کنتور است.

به گفته وی ،معمولاً ترکیدگی لوله های آب در هنگام شب که بیشترین برودت هوا وجود دارد و آب نیز در لوله ها ساکن است اتفاق می افتد.

این مسوول تاکید کرد : چون احتمال ترکیدگی کنتورهای دیواری نسبت به کنتورهای زمینی بسیار بیشتر است بنابر این حفاظت از این نوع کنتورها باید جدی تری گرفته شود.

در حال حاضر شرکت آبفای استان یزد دارای 359 هزار و 886 فقره اشتراک است که عملیات آبرسانی به این تعداد مشترکین از طریق پنج هزار و 319 کیلومتر شبکه آبرسانی انجام می‏‏شود .

هرساله افزون بر 16 هزار فقره انشعاب به انشعاب‏‏های آب استان یزد افزوده می‎‎شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار