کد خبر: ۷۵۳۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹ 11 August 2015

دستگيري باند سارقان منازل در همدان

فرمانده انتظامي شهرستان همدان از دستگيري باند سارقان منزل و کشف تعداد زيادي اموال مسروقه خبر داد .

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان همدان، ماموران يگان امداد شهرستان همدان در پي خبري مبني بر وجود تعداد زيادي اموال مسروقه در منزلي واقع در يکي از خيابان هاي شهر همدان رسيدگي به اين موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

اين مقام انتظامي در ادامه بيان داشت: 2 تيم خودرويي از يگان امداد طي هماهنگي با پليس اگاهي استان به محل مورد نظر عزيمت كردند كه پس از دق الباب و رعايت حقوق شهروندي و حريم همسايگان وارد منزل شدند.

وي افزود: در بازرسي به عمل آمده از منزل ياد شده تعداد180 دستگاه گوشي تلفن همراه، 4 دستگاه تلويزيون، 11دستگاه دي وي دي، 5 دستگاه ضبط خودرو، 22عدد صفحه كليد كامپيوتر ومودم كامپيوتر، 62 عدد ساعت مچي، 90 قطعه ي مختلف كامپيوتر به همراه تعداد زيادي ضبط و پخش خانگي، كارت سوخت، ترازوي توزين مواد مخدر، کلت پلاستيكي و اسپري اشك آور كشف شد.

فرمانده انتظامي شهرستان همدان در خاتمه گفت: در اين عمليات دو نفر مرد و يک نفر زن دستگير و به همراه اموال كشف شده به پليس آگاهي استان همدان اعزام شدند.


عدم توجه کافي به جلو در حين رانندگي، مهمترين علل وقوع تصادفات

عدم توجه کافي به جلو در حين رانندگي، مهمترين علل وقوع تصادفات در معابر درونشهري مي باشد.

 بيشترين علل تصادفات در معابر درونشهري ناشي از عدم توجه کافي به جلو در حين رانندگي است که 38 درصد از علل کل تصادفات را به خود اختصاص داده است و همچنين عدم رعايت حق تقدم با 27 درصد دومين علت وقوع تصادفات به حساب مي آيد ، عدم توانايي در کنترل وسيله نقليه ناشي از سرعت غير مجاز ، عدم رعايت فاصله طولي و انحراف به چپ نيز از جمله ساير علل شايع بروز تصادفات است .

افراد دخيل در تصادفات را از لحاظ نوع استفاده از معابر مي توان به استفاده کنندگان خودرو، استفاده کنندگان از موتور سيکلت و عابرين پياده تقسيم کرد که 47 درصد از متوفيان 3 ماهه اول را عابرين پياده تشکيل مي دهند و موتور سواران با 36 درصد در رتبه دوم و استفاده کنندگان از خودرو با 17 درصد در رتبه سوم مي باشند و ليکن اين ترتيب در تصادفات منجر به جرح متفاوت است، در تصادفات منجر به جرح استفاده کنندگان از موتور سيکلت بصورت راکب و ترک نشين با 43 درصد بيشترين درصد مجروحين و عابرين پياده با 38 درصد دومين گروه مجروحين تصادفات رانندگي را به خود اختصاص داده اند و استفاده کنندگان از خودرو نيز با 18 درصد در رتبه سوم هستند .

پليس راهور بر حسب وظيفه ذاتي خود به جهت پيشگيري از وقوع تصادفات در حوزه هاي متفاوتي همچون برخورد با تخلفات رانندگي بويژه تخلفات حادثه ساز و توقيف وسايل نقليه خطرآفرين، فرهنگ سازي و ارتقاء فرهنگ ترافيک افراد جامعه و تعامل با دستگاه هاي برون سازماني و اصلاح هندسي نقاط حادثه خيز فعاليت مي کند.

در بخش برخورد قانوني با تخلفات رانندگي پليس راهور در 3 ماهه نخست امسال بيش از 5900 موتورسيکلت و 2300 خودرو را با مستندات قانوني توقيف کرده است و بدليل فراواني تصادفات موتورسيکلت سواران، طرح هاي توقيف موتورسيکلت با شدت و بصورت يکسره در کل سال در حال اجرا است و همچنين برخورد با تخلفات حادثه ساز از جمله سرعت غير مجاز که عامل اصلي بيش از 30 درصد از تصادفات است و در اين زمينه علاوه بر استفاده از نيروي انساني و تجهيزات الکترونيکي در اختيار خود از دوربين هاي ثبت تخلفات که به صورت مکانيزه و در تمامي ساعات شبانه روز فعال مي باشند نيز استفاده کرده است.

اين پليس در حوزه فرهنگ سازي پليس راهور استان همدان اقدام به آموزش چهره به چهره در مقاطع مختلف و گروه هاي مختلف اجتماعي از جمله نونهالان، دانش آموزان، نمازگزاران در مساجد، کارمندان ادارات و سازمان ها و رانندگان وسايل حمل و نقل عمومي نموده است که در 3 ماهه اول سال جاري بيش از 10000 نفر به صورت چهره به چهره آموزش ديده اند.

حضور کارشناسان پليس راهور در برنامه هاي مختلف صدا و سيما، نشر مطالب آموزشي با موضوعات ترافيکي در نشريات محلي نيز از ديگر اقدامات فرهنگي پليس راهور است که در اين زمينه نيز تعداد 150 مطلب در نشريات استاني تهيه و چاپ شده است .

با همکاري مناسبي که با شهرداري ها در سطح استان ايجاد شده است، خط کشي خيابان ها، نصب تابلو ها و علائم عمودي واقعي با شدت بيشتري انجام پذيرفته است و همچنين طرح هاي بلند مدت و تاثيرگذار همانند ايجاد تقاطع هاي غير هم سطح نيز در چند سال گذشته به شدت پيگيري و به اجرا در آمده است و همچنين نصب چراغ هاي راهنمايي در تقاطع هاي مورد نياز و نصب سرعت کاه به جهت کاهش سرعت وسايل نقليه و آرام سازي معابر از جمله اقدامات ديگر پليس راهور در جهت کاهش تصادفات در معابر است .

مهمترين نقش در بروز تصادفات عامل انساني است لذا كنترل عامل انساني قطعاً به كنترل تصادفات منجر خواهد شد كنترل عامل انساني نيز به دو طريق برخورد قاطع با تخلفات رانندگي و دوم خود كنترلي رانندگان از طريق ارتقاء فرهنگ ترافيك در جامعه مي باشد، لذا ارتقاء فرهنگ ترافيك و ارائه آموزش هاي لازم به افراد مختلف و آگاه سازي آنان از عوامل بروز تصادفات و نتيجه ناگوار تصادفات مي تواند در كاهش تصادفات دخيل باشد .

برخورد با تخلفات حادثه ساز و همچنين برخورد با تخلفات موتورسيكلت سواران نيز از جمله راهكارهاي كوتاه مدت در كاهش تصادفات است.

احصاء نقاط حادثه خيز و ارائه راهكارهاي لازم در اين خصوص و همچنين آشكار سازي نقاط حادثه خيز و استفاده از تجهيزات الكترونيكي و سيستم هاي ثبت تخلفات مكانيزه و در تمامي ساعات شبانه روز، در كنترل رفتار رانندگان و كاهش حوادث ترافيكي نقش ويژه اي دارد .

گردآورنده: اداره برآورد معاونت اجتماعي انتظامي استان همدان

جاساز يک ميليارد ريال البسه خارجي زير بار شن و ماسه

رئيس پليس آگاهي استان همدان از توقيف يک دستگاه خودرو و کشف محموله قاچاق يک ميليارد ريالي در بازرسي از آن خبر داد.

سرهنگ "رضا زارعي" با بيان اين مطلب گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق كالا و ارز پليس آگاهي استان همدان با تشديد اقدامات كنترلي در محورهاي مواصلاتي استان و حين گشت زني در محور فرعي "صالح آباد - حسن قشلاق" و "غار عليصدر"به يك دستگاه کاميون کمپرسي كه از سمت كرمانشاه به تهران درحال حركت بود مشکوک و خودرو را جهت بررسي متوقف کردند.

وي افزود: پس از متوقف نمودن خودرو، راننده آن اظهار داشت که حامل بار شن و ماسه مي باشد که در بررسي اوليه مشاهده شد به صورت ماهرانه اي محموله البسه قاچاق زير بار شن و ماسه جاسازي شده است که در اين رابطهراننده خودرو دستگير و به همراه کاميون به اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پليس آگاهي منتقل شد.

سرهنگ زارعي در خاتمه اظهار داشت: پس از تخليه و شمارش کالاهاي مذکور تعداد 6 هزار و 546 ثوب انواعالبسه خارجي با ارزش تقريبي يک ميلياردريال كشفشد.

درستکاري پليس فامنين در حفظ اموال مصدومان

فرمانده انتظامي شهرستان "فامنين" همدان از صحت عمل کارکنان اين فرماندهي در حفظ اموال مصدومان خبر داد.

سرهنگ محمد "معصومي" بيان داشت: در پي گزارشي مبني بر وقوع يک فقره تصادف در يکي ازمحورهاي مواصلاتي شهرستان فامنين، بلافاصله اکيپ گشت کلانتري به محل اعزام شدند.

وي درادامه بيان داشت: به محض رسيدن ماموران، با توجه به ازدهام جمعيت در اطراف صحنه تصادف، جمعيت را از محل دور و ضمن کمک به مصدومان جهت اعزام به مراکز درماني، اموال و وسايل شخصي که در صحنه باقي مانده بود را جمع آوري مي کنند.

اين مقام انتظامي اظهار داشت: اموال جمع آوري شده توسط پليس شامل تعداد قابل توجهي طلاجات به ارزش 600 ميليون ريال به همراه يک دستگاه دوربين ديجيتال، مبلغ 3 ميليون ريال وجه نقد و يک دستگاه گوشي تلفن همراه و همچنين تعدادي کارت اعتباري بود که همه اموال بدون کم و کاست تحويل بازماندگان اين سانحه رانندگي شد.

اين مقام انتظامي شهرستان بيان داشت: کارکنان اين فرماندهي افرادي مومن ومتعهد ومقيد به حلال وحرام بوده و در چنين مواردي با تمام وجود در راه حفظ اموال مردم وحادثه ديدگان از تصادفات تلاش مي کنند.

توقيف خودرو حامل 10 هزار کيلوگرم شكر قاچاق در ملاير

فرمانده انتظامي شهرستان "ملاير" همدان از توقف كاميون حاوي 10 هزار کيلوگرم شكر قاچاق خبر داد.

سرهنگ "شعبان ترك نيا" با اعلام اين خبر گفت: با توجه به اهميت و در اولويت بودن مبارزه با قاچاق كالا، ماموران ايستگاه بازرسي پل حرم آباد شهرستان ملاير اقدام به ايست و بازرسي خودروهاي عبوري کردند.

وي افزود: اين ماموران با انجام كار اطلاعاتي دقيق درخصوص حمل بار توسط قاچاقچيان كالا با هوشياري لازم موفق به شناسائي و متوقف کردن يک دستگاه خودرو کاميون که از يكي از استان هاي جنوبي به شهرستان ملاير وارد شده بود شدند .

اين مقام مسئول در ادامه اظهار داشت: در بازرسي بعمل آمده از اين كاميون ، مقدار 10 هزار کيلوگرم شکر خارجي قاچاق فاقد هرگونه مجوز قانوني کشف شد كه ضمن تشكيل پرونده مراتب تحت پيگرد قانوني قرار گرفت.

دستگيري 21 نفر متهم در همدان

فرمانده انتظامي شهرستان همدان از دستگيري 21 متهم در اجراي طرح ارتقاي امنيت اجتماعي طي 24 ساعت گذشته در اين شهرستان خبر داد.

سرهنگ "رسول مرادي" گفت: اجراي طرح ارتقاي امنيت اجتماعي با هدف پيشگيري از وقوع جرايم و ارتقاي احساس امنيت در بين شهروندان طي 24 ساعت گذشته در شهرستان همدان به اجرا درآمد.

وي افزود: در راستاي اجراي طرح پاکسازي مناطق آلوده و جرم خيز شهر همدان، ماموران انتظامي3 نفر سارق، يک نفر خرده فروش مواد مخدر و 17 نفر معتاد ولگرد و پرخطر دستگير کردند که کشف 67 گرم انواع مواد مخدر از ديگر اين مقام انتظامي گفت: توقيف 7 دستگاه خودرو و 43 دستگاه موتورسيکلت متخلف حين تردد در شهر و انتقال آنها به پارکينگ از ديگر نتايج اين طرح يک روزه بود.

فرمانده انتظامي شهرستان همدان در پايان تصريح کرد: برقراي امنيت در جامعه از وظايف اصلي پليس بوده ودر اين راستا پليس هيچگونه کوتاهي نخواهد کرد وطي هماهنگي به عمل آمده با مقامات قضايي به صورت قاطع با مجرمين برخورد مي شود.

دستگيري 5 نفر اراذل و اوباش در همدان

فرمانده انتظامي شهرستان همدان از دستگيري 5 نفر اراذل و اوباش و کشف سلاح سرد از آنان خبر داد.

 سرهنگ "رسول مرادي" در تشريح اين خبر گفت: درپي نارضايتي تعدادي از شهروندان مبني بر درگيري، کتک کاري، فحاشي و مسدود نمودن خيابانتوسط 5 نفر از اراذل و اوباش در يکي از مناطق شهر همدان، ماموران کلانتري 15 رسالت سريعاً در محل حاضرشدند.

وي افزود: پس از حضور ماموران در محل، هر 5 نفر طي يک اقدام ضربتي پليسي دستگير و جهت بررسي بيشتر به کلانتري منتقل شدند.اين مقام انتظامي در ادامه اظهار داشت: متهمان پس از تشکيل پرونده جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضايي اعزام شدند.

توقيف سواري پژو پارس با سرعت 197 کيلومتر در همدان

يک دستگاه سواري پژو پارس كه با سرعت غير مجاز 197 كيلومتر در اتوبان " همدان-ساوه " در حركت بود، توسط تيم كنترل سرعت پليس راه استان همدان متوقف و روانه پاركينگ شد.

سرهنگ "مهدي شاكري "رئيس پليس راه استان همدان در تشريح اين خبر گفت:توسط تيم كنترل سرعت پليس راه اتوبان "همدان-ساوه" هنگام كنترل خودروهاي عبوري براي يک دستگاه سواري پژو پارس كه با سرعت197 كيلومتر در حال حركت بود، دستور توقف صادر شد.

وي در ادامه افزود: در بررسي به عمل آمده از سوابق راننده خودرو مذکور که به دليل سرعت بالا و مخاطره آميز متوقف شد، مشخص شد که داراي 12 ميليون و 400 هزار ريال خلافي پرداخت نشده مي باشد که جهت سير مراحل قانوني، خودرو توقيف و روانه پاركينگ شد.

رئيس پليس راه استان همدان با تاكيد بر اينكه فرصت كم را با سرعت زياد جبران نكنيم تصريح كرد: منشاء بسياري از حوادث دلخراش رانندگي سرعت زياد است.

توقيف سه محموله با 161 راس احشام قاچاق و غير بهداشتي در بهار

فرمانده انتظامي شهرستان "بهار" همدان از توقيف سه محموله حامل 161 رأس احشام قاچاق و غير بهداشتي در اين شهرستان خبر داد.

سرهنگ "جمشيد باقري" در تشريح اين خبر گفت: کارکنان انتظامي شهرستان بهار در شبانه روز گذشته حين گشت زني در محور هاي مواصلاتي اين شهرستان 3 دستگاه خودرو در حال حمل احشام را مشاهده و جهت بررسي اقدام به متوقف کردن خودروها کردند.

وي افزود: پس از متوقف شدن خودروها در بازرسي از دو خودرو کاميون بنز تک تعداد 87 و 60 راس گوسفند و همچنين در کاميون ديگر تعداد 14 راس گوساله غير بهداشتي و قاچاق را بدون پروانه بهداشتي کشف گردند که پس از طي مراحل قانوني به بهداشت شهرستان بهار تحويل دادند.

فرمانده انتظامي شهرستان بهار در خاتمه با اشاره به روند افزايش قاچاق احشام غير بهداشتي به داخل کشور عنوان داشت: به حمدالله با هوشياري ماموران انتظامي اين شهرستان و سراسر کشور و با تلاش و زحمات شبانه روزي از ورود اين گونه احشام و هر گونه کالاي قاچاق که به ضرر سلامت مردم و به زيان اقتصاد مملکت باشد، جلوگيري و مبارزه مي شود. اين در حاليست که شهرستان بهار در مجاورت و محور هاي مواصلاتي دو استان مرزي و قاچاق رو مي باشد و در سال جاري قريب به 1000 راس احشام غير بهداشتي و قاچاق را کشف و جهت سير مراحل قانوني به بهداشت و در مان شهرستان تحويل شده است.

دستگيري سارق و كشف خودرو مسروقه كمتر از 2ساعت

رييس پليس آگاهي انتظامي استان همدان از دستگيري سارق خودرو در کمتر از دو ساعت و کشف يک دستگاه خودرو مسروقه خبر داد.

سرهنگ "رضا زارعي" در تشريح اين خبر گفت: در پي مراجعه فردي به پليس آگاهي و اعلام سرقت وانت نيسان خود در يکي از مناطق همدان، اين موضوع از طريق مرکز فوريت هاي پليسي 110 به كلانتري محل سرقت گزارش شد و موضوع در دستور كار پليس آگاهي قرار گرفت.

وي افزود: سريعا" تيمي از كارآگاهانپليس آگاهي ضمن برآورد اطلاعاتي جهت كشف خودرو مسروقه و دستگيري سارق به سطح شهر اعزام شدند که پس از انجاماقدامات فني و پليسي در نهايت خودرو مسروقه در حين تردد در جاده كرمانشاه مشاهده شد و پس از تعقيب و گريزو رعايت اصل غافلگيري در موقعيتي مناسب خودرو متوقف و سارق قبل از هرگونه عكس العمل دستگير و به همراه خودرو مسروقه به پليس آگاهي منتقل شد.

اين مقام انتظامي اظهار داشت: در تحقيقات صورت گرفته متهم ضمن معرفي خود كه از سارقان سابقه دارو داراي 9 فقره سابقه كيفري به عناوين مختلف مي باشد، به سرقت خودرو معترف و خودرو كشف شده تحويل مالباخته شد.

رييس پليس آگاهي انتظامي استان همدان در خاتمه اظهار داشت: متهم پس از تشکيل پرونده جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضايياعزام وبا صدور قرار مناسبروانه زندان شد.

آلودگي صوتي در نهاوند با زحمات پليس ساكت شد

فرمانده انتظامي شهرستان "نهاوند" همدان از اقدامات ضربتي پليس در برخورد با خودروهاي مزاحم و داراي آلودگي صوتي در اين شهرستان خبر داد.

سرهنگ "محسن اقباليان" در تشريح اين خبر بيان داشت:در پي اقدامات مستمر و حضور فعال پليس نهاوند در سطح معابر،خيابانها و تفرجگاه هاي شهرستان نهاوند به صورت شبانه روزي وضعيت مزاحمت هاي پيش آمده توسط موتورسيكلت سواران و آلودگي صوتي خودروها به صورت چشمگيري كاهش يافته است.

اين مقام مسئول ادامه داد:انتظامي شهرستان نهاوند با تدوين طرح جامع و موضوعي در اين خصوص نيروهاي تحت امر در يگان امداد و كلانتري هاي شهر را در نقاط مختلف مستقر نمود.

سرهنگ اقباليان در بخش ديگري از سخنان خود در خصوص آمار توقيف خودرو و موتورسيكلت ها گفت: با توجه به حساسيتي كه در حوزه فرماندهي و نيروهاي تحت امر در اين راستا ايجاد شده بود و در نهايت اجرايي شدن اين طرح از ابتداي سال تاكنون تعداد 2400دستگاه موتورسيكلت متخلف و مزاحم و همچنين تعداد 350دستگاه خودروي سواري كه داراي آلودگي صوتي بودند توقيف و به پاركينگ انتقال داده شدند .

وي در ادامه اين خبر ابراز اميدواري كرد كه با توجه به استمرار اين برخوردهاي قانوني پليس جهت پايدار و ادامه دار شدن آسايش شهروندان در تفرجگاه ها همين روند ادامه يابد.

فرمانده انتظامي شهرستان نهاوند در پايان اين خبر ضمن مهم برشمردن فرهنگ عمومي در پيشگيري از اين قبيل مزاحمت ها و نقش اثر بخش شهروندان در كنترل رفتارهاي ناهنجار اطرافيان اذعان داشت:تلاش انتظامي شهرستان نهاوند بدون وقفه و با اقتدار ادامه خواهد داشت .

دستگيري 18 متهم در اسداباد

فرمانده انتظامي شهرستان "اسدآباد" همدان از اجراي طرح منطقه اي پليس طي روز گذشته و دستگيري 18 نفر متهم در اين راستا خبر داد .

 سرهنگ داودعلي بخشي در تاييد خبر خود بيان داشت : در پي استمرار اجراي طرحهاي انتظامي بويژه .طرح منطقه اي که با هدف نا امن کردن محلات جرم خيز، پاکسازي نقاط آلوده و ارتقاء احساس امنيت در بين شهروندان در روز جاري انجام شد، انتظامي شهرستان با استفاده از توان و امکانات موجود در سطح نقاط آلوده شهرستان اقدام به اجراي طرح هاي مربوطه نمود که به توفيقات وکشفيات چشمگيري دست يافت .

فرمانده انتظامي شهرستان ادامه داد : علاوه بر کشف مقداري انواع موادمخدر ،تعداد 2 نفرسارق و6نفر معتادوخرده فروش موادمخدر،10نفرجلبي دستگير ، تعداد1 دستگاه موتورسيکلت سرقتي کشف وهمچنين تعداد 5 دستگاه خودرو و 28دستگاه موتور سيکلت مزاحم و متخلف توقيف و به پارکينگ منتقل شدند .

اين مقام انتظامي درخاتمه ضمن قدرداني از همکاري خوب مردم در حوزه هاي مختلف با پليس ، خواستار اعلام مواردمشکوک محلات خودبه پليس از طريق فوريت هاي پليسي 110شد.

دستگيري عامل انتشار تصاوير شخصي در همدان

رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات انتظامي استان همدان از شناسايي و دستگيري فردي که تصاوير شخصي دختري جوان را در شبکه هاي اجتماعي منتشر کرده بود، خبر داد.

 "سرهنگ اميني" با اعلام اين خبر افزود: با مراجعه و ارائه شکوائيه شهروند همداني مبني بر انتشار تصاوير شخصي وي در يکي از شبکه هاي اجتماعي تحت موبايل، موضوع به دليل حساسيت در دستور کار فوري کارشناسان پليس فتا قرار گرفت.

وي افزود: شاکي در ادامه اظهارات خود از دريافت پيامکي تهديد آميز مبني بر انتشار تصاوير شخصي وي در شبکه هاي اجتماعي خبر داد که در تحقيقات به عمل آمده مشخص شد فرد ناشناس با کسب اعتماد شاکي به طرق مختلف، تصاوير شخصي وي را به دست آورده و قصد اخاذي دارد.سرهنگ اميني اظهار کرد: با انجام اقدامات فني و با بکارگيري شگردهاي پليسي، فردي با هويت معلوم شناسايي و دستگير شد که اين متهم در مواجهه با ادله و مستندات انکارناپذير رايانه اي به بزه انتسابي اقرار و انگيزه خود را، پرداخت نکردن وجه خواسته شده از شاکي عنوان کرد.

رئيس پليس فتا همدان در پايان به شهروندان توصيه کرد:

1- از انتشار تصاوير شخصي خود در شبکه هاي اجتماعي پرهيز نمايند.

2- از تاييد دوستي افراد ناشناس و اعتماد به آنها خودداري کنند.

3- در صورت مواجهه با موارد مشابه مراتب را با شماره تلفن 0812182675 در ميان بگذارند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار