کد خبر: ۷۵۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰ 11 August 2015
مدیرکل زندان‌های گیلان از آغاز دوره جدید اجرای برنامه‌های اصلاحی و تربیتی در راستای بازاجتماعی محکومان در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید حمید حسینی در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش اصحاب رسانه در پیشبرد اهداف تشکیلات اداری دستگاه‌ها اظهار کرد: اصحاب رسانه بسیار فعال و گمنام هستند.

وی خبرنگاران را مجاهدان خاموش عرصه خدمتگزاری به مردم عنوان کرد و افزود: رسانه می‌توانند افکار عمومی را هدایت کند.

حسینی با بیان اینکه خدمات ارائه شده توسط دستگاه‌ها توسط اصحاب رسانه اطلاع‌رسانی می‌شود، تصریح کرد: اطلاع‌رسانی از موضوع‌های بسیار مهم و حساس در جامعه است.

مدیرکل زندان‌های گیلان، افکار عمومی را ضامن بسیاری از هنجارها و قوانین بین‌المللی خواند و بیان کرد: با بهره‌مندی از خرد جمعی می‌توان از قابلیت بزرگ رسانه‌ها استفاده کرد.

وی با تاکید براینکه اصحاب رسانه باید کاستی‌های موجود را با تذکر به‌موقع به مسئولان انتقال دهند، خاطرنشان کرد: چابک‌سازی و اصلاحات اداری در راستای تحقق آرمان‌ها حائز اهمیت است.

حسینی به مسئولیت خطیر زندانبانی در جامعه اشاره کرد و گفت: متهمان و مجرمان برای حاکم شدن نظم، امنیت، آرامش و آسایش در جامعه به طور موقت و دائمی در زندان نگه داشته می‌شوند.

مدیرکل زندان‌های گیلان نقش این سازمان در بسترسازی خدماتی در جامعه با نگه‌داری محکومان و مجرمان را مهم ذکر کرد و یادآور شد: هدف بزرگ زندانبانی اصلاح و تربیت مجرمان و متهمان است.

وی با بیان اینکه مددجو، محکوم و متهم باید زیر مدیریت برنامه‌های اصلاحی و بازاجتماعی باشد، اظهار کرد: پیوند زندانیان با خانواده و جامعه از موضوع‌های حائز اهمیت است.

حسینی به بازگشت زندانیان پس از مدت مشخص به جامعه اشاره کرد و افزود: خدمات فرهنگی، روان‌درمانی و اشتغال‌آموزی محکومان در زندان‌ها باید فراهم شود تا زمانی که زندانی به جامعه بر می‌گردد خود را با اجتماع تطبیق دهد.

مدیرکل زندان‌های گیلان با اشاره به مشکلات این سازمان، بیان کرد: تلاش می‌شود با بهره‌مندی از خدمات تمام دستگاه‌ها مجرمی که محصول جامعه است بتواند بازاجتماعی شود.

وی از آغاز دوره جدید برنامه‌ها در سازمان زندان‌های گیلان خبر داد و تصریح کرد: کاهش جمعیت کیفری زندانیان در استان در حال پیگیری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار