رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی با اشاره به نگاه ویژه مقام عالی استان به حوزه سلامت گفت: پس از بازدید استاندار آذربایجان غربی از بیمارستان زنان ارومیه قرار شد تا ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار ویژه برای تکمیل این طرح در نظر گرفته شود.
کد خبر: ۷۵۰۷۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲ 02 June 2019

۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار ویژه برای بیمارستان زنان ارومیه در نظر گرفته شد
به گزارش تابناک آذربایجان غربی جواد آقازاده طرح بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی زنان ارومیه از مرداد سال ۱۳۹۶ وارد فاز اجرایی شد و در صدد هستیم در عرض ۲ سال این طرح را به اتمام رسانده و در هفته دولت آن را به بهره برداری برسانیم.

وی با تاکید بر اینکه این بیمارستان مجهز در صورت رفع مشکل کمبود اعتبار همزمان با هفته دولت قابل افتتاح می‌شود، بیان کرد: برای اجرای این طرح تاکنون ۷۰۰ میلیارد ریال هزینه شده و ۷۰۰ میلیارد ریال دیگر برای اتمام آن نیاز است اما در صورت تأمین ۴۵۰ میلیارد ریال می‌توان تا هفته دولت آن را به مرحله افتتاح رساند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: تجهیز این بیمارستان نیز ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که وزارت بهداشت این تجهیزات را تأمین می‌کند.

به گزارش ایرنا، استاندار آذربایجان غربی در بازدید روز گذشته / ‏شنبه / ‏ خود از بیمارستان زنان ارومیه در خصوص تأمین اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح با همراهی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قول مساعد داد.

به گزارش ایرنا تا یک سال گذشته سرانه تخت‌های بیمارستانی در آذربایجان غربی حدود یک تخت برای هر یکهزار نفر بود اما در حال حاضر این رقم به حدود ۱.۷ تخت رسیده است؛ این در حالی است که میانگین کشوری نیز نزدیک به ۱.۷ تخت بیمارستانی برای هر یکهزار نفر برآورد می‌شود.

عملیات اجرایی بیمارستان تخصصی زنان ارومیه به همت دولت تدبیر و امید از اواسط سال ۱۳۹۶ آغاز شد و هم اکنون بیش از ۸۵ درصد پیشرفت دارد؛ این بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی نیاز آذربایجان غربی به بیمارستان تخصصی زنان و زایمان را تأمین می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار