فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از انهدام ۹ باند متجاوز به میراث فرهنگی در اردیبهشت ماه سال جاری خبرداد.
کد خبر: ۷۵۰۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹ 02 June 2019

به گزارش تابناک مازندران، فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از انهدام ۹ باند متجاوز به میراث فرهنگی در اردیبهشت ماه سال جاری خبرداد.

 روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، سرهنگ محمد رضا کردان گفت که ۲۲ تن از اعضای این باندها دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.

وی افزود که از این قاچاقچیان ۶۱ قلم شیء تاریخی اصل و بدل نیز کشف شد.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی مازندران با اشاره به بیش از ۶ هزار مورد بازدید شبانه روزی از آثار ثبتی و حفاظتی استان در اردیبهشت ماه سال جاری، گفت که برای پیشگیری از تخریب و حفاری غیر مجاز، بیش از ۳۶ مورد نشست در خصوص تعامل و جلب مشارکت سایر دستگاه‌ها و نهادهانیز در ماه اردیبهشت برگزار شد.

سرهنگ کردان باقدردانی از همراهی مردم محلی در اطلاع رسانی و حضور به موقع نیروهای انتظامی، گفت: شماره تلفن ۰۱۱۳۳۳۹۱۰۰۷ و سامانه ۰۹۶۶۲ به صورت شبانه روزی، آماده دریافت اخبار و گزارش‌ها در خصوص جرایم علیه میراث فرهنگی، می‌باشد.

بر اساس گزارش های رسمی، سال ۹۷ نیز ۷۸ باند حفاری و قاچاق اشیای باستانی و تاریخی در استان مازندران کشف و منهدم و ۳۲۷ نفر سوداگر اشیای تاریخی هم دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

مازندران دارای ۱۷ موزه تاریخی - باستانی است که بیش از هشت هزار قلم آثار تاریخی در آن نگهداری می‌شود.

همچنین این استان دارای ۲ هزار و ۸۰۰ اثر شناسایی شده تاریخی و فرهنگی است که از این تعداد حدود ۶۰۰ بنای تاریخی و فرهنگی ثبت ملی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار