تابناک: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان با صدور اطلاعیه ای از مردم شهیدپرور استان دعوت کرد در مراسم سالگرد شهادت سردار سرلشگر پاسدار شهید حاج حسین خرازی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر عملیات 4 و 5 کربلای حسینی شرکت کنند.
کد خبر: ۷۴۳۵
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۱ 23 February 2015

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در بخشی از این اطلاعیه آورده است: دلیرمردان عرصه گاه عشق و معنویت با الهام از حرکت عاشورایی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و پیروی از فرامین ولایت فقیه، نور شهادت و عطر معنویت را با نثار خون خود پراکنده کردند تا پرچم نهضت محمدی (ص) و انقلاب حسینی بر فراز این مرز و بوم برافراشته شود و با خون واژه های پاک خود، زیباترین سرود سرخ عشق و جاودانگی را در تاریخ رقم زدند و مایه سربلندی اسلام و ایران عزیز شدند.

در این اطلاعیه افزوده شده است: اسفندماه هر سال یادآور شهادت بزرگ مرد تاریخ جنگ و اسوه سربداران سردار سرلشگر پاسدار شهید خرازی است، ابر مردی که حماسه آفرینی ها و تواضع بسیجی گونه اش و چهره بشاش و نورانی اش زبانزد خاص و عام است.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان در این اطلاعیه با درود به روح مطهر امام شهدا و همه شهیدان سرافراز اسلام، از مردم شهیدپرور و همیشه در صحنه اصفهان دعوت کرد به منظور پاسداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر و تجلیل از مقام شامخ این افتخارآفرینان و حماسه سازان جاودانه تاریخ، در مراسمی که هفتم اسفند سال جاری برگزار می شود، شرکت و بار دیگر با شهدای هشت سال دفاع مقدس تجدید میثاق کنند.

عملیات کربلای 4 سوم دی ماه 1365 و در هفتمین سال از جنگ ایران و عراق در مناطق عملیاتی جنوب و محور شمالی اروند رود از سوی سپاهیان پاسدار و نیروهای بسیج و با کمک ارتش آغاز و پنجم همان ماه به پایان رسید.

رزمندگان ایرانی متشکل از نیروهای سپاه پاسداران ، بسیج و نیروی زمینی ارتش پس از اتمام عملیات نظامی کربلای 4 ، عملیات دیگری را در منطقه عملیاتی شلمچه در مرز خاکی ایران و عراق پی ریزی کردند که نام کربلای 5 به خودگرفت.

کربلای 5 به لحاظ تعداد نیروی انسانی ، ادوات به کار گرفته شده ، وسعت منطقه عملیاتی و نیز مدت زمان اجرا بزرگترین یورش نظامی ایران در طول جنگ به استحکامات و دژ نظامی ارتش عراق بود.

اهمیت این عملیات برای رژیم بعث عراق به گونه ای بود که شخص صدام حسین به همراه ارتشبد ماهر عبدالرشید از فرماندهان کارکشته عراقی هدایت نظامیان این کشور را بر عهده داشتند.

این عملیات وسیع سر انجام پس از70 روز نبرد شبانه روزی و با حجم سنگینی از تلفات انسانی به پایان رسید .

سردار حسین خرازی فرمانده لشکر امام حسین علیه السلام در زمره شهیدان این عملیات بود که در شلمچه به شهادت رسید.

 

بیشتر بخوانید:
 
زیارت عاشورا
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار