استاندار یزد با بیان اینکه سند آمایش استان یزد در خرداد ماه نهایی و اجرایی می‌شود گفت: پشتوانه اعتبارات دولتی برای انجام فعالیت‌های مختلف در استان را به مانند گذشته نداریم.
کد خبر: ۷۴۱۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶ 05 May 2019

محمد علی طالبی در نشست فرهنگی جمعه یزد که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد برگزار شد با اشاره به اینکه بحث آب یکی از اولویت‌های مهم استان یزد اظهار داشت: چهار پروژه مهم در حوزه آب داریم که خوشبختانه با اتفاق نظری که بین مسئولان استان وجود دارد در این چهار پروژه شاهد پیشرفت‌های بسیار خوبی هستیم.

استاندار یزد افزود: بحث اقتصاد دانش بنیان، صنایع پاک و هایتک، اقتصاد دیجیتال و کارخانه جات نوآوری، توسعه گردشگری، رفع نابرابری‌هایی که در شهرستان‌ها وجود دارد و همچنین تقویت سرمایه اجتماعی از دیگر اولویت‌های استان یزد است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه یک برنامه آمایش بسیار خوبی در استان رسیدیم گفت: اجماعی در مورد پرداختن به این برنامه وجود دارد و در کمتر استانی مشاهده می‌شود که هم مسئولان استان، هم ائمه جمعه و هم نمایندگان مجلس تاکید بر اجرای برنامه آمایش داشته باشند که این مسئله در یزد به خوبی قابل مشاهده است.

طالبی با اشاره به اینکه دنبال آماده شدن و نهایی شدن برنامه آمایش استان یزد هستیم خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم که تا خردادماه نسخه نهایی برنامه آمایش استان یزد برای اجرایی شدن آماده شود و از آن به بعد هر کاری در استان می‌خواهد انجام پذیر، بر اساس برنامه آمایش صورت گیرد که یک چشم انداز بسیار خوبی برای استان و شهرستان‌های مختلف پیش بینی شده است.

استاندار یزد به شرایط خاص و کاهش اعتبارات دولتی اشاره و خاطرنشان کرد: پشتوانه اعتبارات دولتی برای انجام فعالیت‌های مختلف در استان را به مانند گذشته نخواهیم داشت و این مسئله، شرایط را خاص و پیچیده کرده است و برای امسال و سال‌های آینده نیز مشخص نیست که به چه شکلی پیش خواهد رفت، بنابراین تاکید و تمرکز ما روی مشارکت مردم است.

وی با بیان اینکه برای اجرای پروژه‌های مختلف اتفاقات بسیار خوبی در جلب مشارکت مردم رخ داده است گفت: بیش از 100 پروژه در کل استان یزد احصا شده که برای هر پروژه مدیر پیگیری تعیین خواهیم کرد و با جدیت آن را دنبال خواهیم کرد و در شش ماه آینده خواهیم دید که چه تحرک و گردش اقتصادی به واسطه شروع و فعالیت در پیگیری پروژه‌ها در کل استان مشاهده به وجود خواهد آمد.

طالبی تقویت فضای همدلی در استان یزد را عاملی برای انجام فعالیت‌های مثبت و مفید دانست و گفت: همراهی مردم، مشارکت دولت و بخشی خصوصی و نهادها و دستگاه‌های ذی‌ربط می‌تواند شرایط بسیار خوبی را برای استان فراهم کند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار